De eerste dagen - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hayy!

De eerste 2 dagen in Amerika zitten er op. Vrijdag werd ik door papa, mama en Josan naar het vliegveld gebracht en daar waren Merel, Enzo, Mads en Liam. Inchecken ging vrij snel dus ik moest afscheid nemen. Best wat traantjes gevallen, maar het ging me stukke beter af dan verwacht. Samen met Mick ben ik door de douane en security gegaan en vervolgens naar de gate waar ook Lotte, Max en David kwamen.
De vlucht duurde zo.n 10,5 uur en ik heb letterlijk maar 30 minuten geslapen, verschrikkelijk. Verder wat films gekeken en gekletst met elkaar.
Toen we eenmaal aankwamen op LA airport moesten we weer door drieduizend controles heen en vervolgens een uur op onze taxi moeten wachten. We hadden verwacht dat de taxi rit zo'n 1,5 of 2 uur rijden was. Dat werd uiteindelijk 3,5 uur. Robin (mijn hostmom) kwam me ophalen op een afgesproken plek en toen zijn we naar haar huis gereden. Ze had mijn kamer op de laatste dag nog ingericht omdat ze redelijk druk was met van alles en nog wat. Mijn kamer is echt heel groot met een twijfelaar bed en zelfs een koelkast voor als ik 's nachts dorst heb. Ik was vrij moe dus ik heb m'n koffer uitgepakt en ben naar bed gegaan. De eerste nacht was best kort, want ik werd om 4 uur al wakker...

De volgende dag zijn we naar het fiesta festival geweest. Dat festival wordt 1 keer in het jaar gevierd en er komen heel veel mensen op af. Het is een soort parade met dansende mensen en kinderen en iedereen gooit confetti over elkaar heen. Vervolgens zijn we naar een soort kleine foodhall geweest en heeft Robin me een shopping mall laten zien. We zijn helemaal doorgelopen naar het strand en daarna naar Robin haar kapsalon omdat ze nog even tussendoor iemand moest knippen. Aan het eind van de middag hebben we oesters en fish and chips gegeten.
Toen zijn we eventjes naar huis gegaan en om 5 uur werd ik opgehaald door Linsey, zij is van de coral group en regelt de huisvestiging voor internationale studenten. We zijn met zo'n 20 studenten wezen hiken en het was bloedje heet en iedereen was aan het zweten en kreunen. Dat hield al snel op toen we boven kwamen, het uitzicht was zoooooo mooi! We zijn gebleven om de sunset te zien en in het donker zijn we weer terug gelopen, dat was best wel scary.
Al met al heb ik mijn eerste dag in Amerika meer dan 10 km gelopen.
Ik kwam thuis en ben gaan douchen en gelijk m'n bed in gegaan. Plus ik heb de hele nacht aan een stuk door geslapen.

Vanochtend zijn Robin en ik naar mijn nieuwe school geweest om een kleine rondleiding te doen. Ik heb m'n ogen uit gekeken, want mijn campus is ongeveer net zo groot als de wijk waar ik in Nederland woon. De campus ligt ook aan de zee, dus het heeft een heel mooi uitzicht als je boven aan het football stadion staat.
We hebben nog een "kleine" wandeling langs het strand gemaakt en hebben lekker mensen zitten kijken.
Daarna heeft Robin me bij wat vrienden in de studentenhuizen afgezet en zijn we met ze alle pizza gaan eten.

Nu ben ik thuis en me een beetje aan het voorbereiden op de introductie week die morgen begint. Uitvogelen welke bus ik moet nemen en in welke gebouwen ik de lessen ga volgen.

Ik hou jullie op de hoogte xxxx

  • 07 Augustus 2017 - 09:16

    Misha:

    Gaaf daph! Fijn om te lezen dat je zo welkom bent ontvangen. Geniet van je introductie week. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 22823

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: