Volleyball, Volleyball and Volleyball - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Volleyball, Volleyball and Volleyball - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Volleyball, Volleyball and Volleyball

Blijf op de hoogte en volg Daphne

03 September 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hoi allemaal!

Zit ik dan, op zondagmiddag 1 uur in m'n kamertje. Dit is op het moment een van de coolste plekken, want ik heb een ventilator en buiten is het zo'n 35 graden...

Ik had vorige week verteld over al het geregel met het volleybal team, and guess who's in the team.. Me!
Maandag heb ik mijn medische keuring ingeleverd bij Sue, onze "team manager" en bij haar moest ik nog ongeveer 5 A4'tjes ondertekenen en een hele vragenlijst invullen over van alles en nog wat. Weer heel wat Engelse woorden erbij geleerd, want er kwamen woorden in voor die ik nog nooit had gehoord.

De volgende dag, dinsdag, moest ik nog een online test maken die een beetje kon zien hoe m'n geheugen en m'n reactie vermogen is. Man man man, bij Dinto hoefde ik volgens mij alleen een aanmeldingsformulier in te leveren toen ik daar begon op m'n 7e ofzo.
Na deze test begon voor mij de eerste dag als SBCC volleybalster. We begonnen met een uurtje video analyse (We hebben onze eigen video scout, sooo cool!). We gingen de tegenstanders van het volgende weekend helemaal analyseren en daar werden ook de trainingen op aangepast. Na de video analyse hadden we 2 uur trainen en het ging zo goed. Het niveau van dit team is echt heel leuk en ik ga zoveel leren van ze. We hebben 4 trainers, dus we kunnen soms een beetje opsplitsen. Dan gaan de blokkeerders trainen met de trainer die gespecialiseerd is in blokkeren en de verdedigers met de verdedigers trainer en de setters met de setter trainer.

Woensdag had ik weer een gewone school dag met Engels, Social Psychology en German. Een andere internationale student waar ik best veel mee om ga is hier nu voor het 2e jaar, maar hij wilde ook German gaan volgen. Dus hij zit nu bij mij in de klas en dat is echt heel grappig. Al onze trainingen beginnen elke dag om 4 uur, maar op woensdag heb ik tot 6 uur les.. Ik mag om 5 uur de les uit zodat ik toch nog 2 uur kan meetrainen (er zijn echt zoveel voordelen aan een atleet zijn).

Donderdag had ik geen school, alleen volleybal. Om 4 uur begonnen we met een kleine team meeting, want de head coach wilde nog wat belangrijke dingen bespreken. Daarna weer 2 uur getraind. Normaal haalt Robin me om 7 uur op van de training, want anders moet ik de bus pakken en de avondbussen zijn echt heel kut hier. Alleen Robin had nog een afspraak dus dat redde ze niet. Godzijdank kwam ik Latisha tegen die net een uber had besteld dus kon ik mooi met haar mee rijden.

Vrijdagochtend heb ik even gesfacetimed met Amber, Renske en Roos. Super leuk om hun weer even te zien en te spreken. Amber en Renske hadden net hun introductieweek voor hun nieuwe studie er op zitten en ik ben echt excited voor hun.
's Middags had ik een afspraak met de Athlete director, want ik mocht eindelijk mijn aller laatste papieren gaan ondertekenen. Ik moest een paar algemene regels doornemen en verklaren dat ik geen crimineel verleden heb, niet heel interessant verder. Wat wel geinig is, is wanneer je een officiele SBCC atleet bent er best het een en ander van je verwacht wordt. Je bent een atleet die de school vertegenwoordigd, dus ook buiten school uren. Ik kreeg een hele uitleg hoe ik vanaf nu me moet gedragen of social media enzo.
Om 4 uur begonnen we met een soort kracht/stretch training en daarna gingen we de zaal in om te trainen.
Robin haalde me op en we zijn samen lekker sushi wezen eten om de hoek, dat was echt heel goed. Daarna ben ik naar vrienden gegaan en gingen we met z'n alle uit.
Met 30 man de bus in en onderweg naar de feestwijk IV. Er gaan echt de meest enge verhalen rond over deze wijk en deze feesten, maar toch wilde ik het een keer meemaken. Totaal nuchter, want je wilt hier echt niet gepakt worden door de politie met drank op. Er was een feest in de achtertuin van een studentenhuis en het was echt heel vet! (Kijk maar naar de filmpjes die ik op FB heb gezet). Er waren meer dan 100 man en er was een heel podium met DJ, lichten en rook kanonnen. Daarna gingen we met z'n alle even wat eten, nee geen febo gewoon een Mexicaans restaurantje. En daarna naar huis, het was pas half 1 ofzo.
Een paar vrienden waren thuis gebleven dus daar zijn we heen gegaan en hebben we nog gezellig gezeten.
Daarna hebben we nog een film gekeken in een ander appartement en daar ben ik op de bank gecrasht voor de nacht.

Toen ik zaterdag wakker werd had ik voor alle huisgenootjes en logees pancakes gebakken, ah wat ben ik lief he. En daarna ben ik weer naar een ander studentenhuis gegaan om me op te frissen en om me klaar te maken voor de eerste football wedstrijd.
Het was die dag echt 34 graden en het was niet uit te houden op de tribune van het football stadion, dus na de eerste helft zijn we hem gepeerd. Lekker ergens een ijsje wezen eten en daarna eindelijk onder een koude douche.
's Avonds gingen we met z'n zessen bowlen en ik was voor het eerst echt super goed. Ik won 2 keer en ik had zelfs 3 strikes achter elkaar.
Na het bowlen zijn we naar Max gegaan en hebben Max, Paula, Lars, Harry en ik lekker buiten zitten kletsen tot een uur of 1. Het was nog steeds 26 graden, heerlijk.

Nu is het weer zondag en morgen heb ik geen school want dan is het labor day. We hebben wel practice van 8 tot 11 in de ochtend (dan is het nog niet zo warm).

Ik denk dat het echte leven voor mij nu wel begonnen is. 2 Volle dagen school in de week en 15 uur trainen.
Na al het papierwerk voor de volleybal sta ik nu eindelijk officieel in het SBCC atleten bestand. Dat betekent dat ik zo'n echte Amerikaanse locker krijg in een kleedkamer, precies zoals je altijd in die films ziet. Die locker hangt als het goed is vol met SBCC kleren. Ik kan na de practice m'n kleren inleveren en dan wordt het gewassen voor je, super chill.
We hebben een speciale atleten ruimte voor massages en behandelingen, ook niet bepaald vervelend. We hebben gewoon veel voordelen. Als je als volleybalteam van bijvoorbeeld het krachthok naar de sporthal loopt wordt er ook echt een soort van tegen je op gekeken. Want schoolteams zijn hier echt belangrijk ofzo, echt een hele toffe ervaring!

Ik ga deze week nog met de coach praten en kijken wat de volgende stappen zijn en of ik dan ook mee mag naar de wedstrijden. Niet gelijk in de basis natuurlijk, maar van bankzitten leer je ook best veel.

Ik ga vandaag zo min mogelijk doen en heel veel water drinken.. (Ik ben net 3 uur wakker en heb al 3 liter water op, lol)
Ben trouwens best een beetje trots op mezelf dat ik tot nu toe elke zondag al een blogje heb geschreven. Een Zweedse vriendin vroeg al of ik het ook in het Engels wilde schrijven, dat doet zij namelijk ook en ze wilde mijne ook wel lezen. Maar dat kost me te veel moeite.

Nou tot snel maar weer allemaal en een dikke kus vanuit het momenteel veel te warme Santa Barbara!

xxxxxxx

• 03 September 2017 - 22:57

Anne (en Robin):

Nou Daph! Klinkt als een drukke maar zeker leuke week! Goed om te horen dat je het zo naar je in hebt daar, geniet ervan!

Groetjes
    Anne&Robin

• 04 September 2017 - 10:18

Misha:

Lekker bezig daph! Een hele gave ervaring om dat zo mee te mogen maken. Enjoy !!