Drukke, maar hele leuke week! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Drukke, maar hele leuke week! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Drukke, maar hele leuke week!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hay allemaal!

Zondagavond (voor jullie al maandag ochtend) weer een blogje online.
Ik heb deze week, en vooral het weekend, zoveel dingen gedaan.

Om te beginnen, ik had deze week maar 1 dag school. Alleen op maandag en dat was dan ook gelijk een hele saaie en normale dag. Ik moest voor Social Psychology een paper inleveren. Dat moest voor woensdag en aangezien ik alleen vandaag op school was heb ik het maar gelijk gedaan. Ook moest ik een Duitse toets maken omdat ik daar de rest van de week ook geen tijd voor had. En guess what, ik had een A+.
Na deze saaie schooldag mocht ik weer lekker trainen. 2 Uurtjes in de zaal. Op een of andere manier gaan de trainingen hier altijd zo snel, voor ik het weet is de training al weer voorbij. Ketty bracht me naar huis en toen ben ik gelijk lekker gaan slapen.

Dinsdagochtend werd ik echt kei moe wakker. Toch maar m'n bed uitgekomen en wat huiswerk gemaakt. Na het huiswerk ging ik naar de volleybal. We begonnen met een uur video training en daarna 2 uur bal training. Ketty heeft me weer (!) naar huis gebracht. Ik had echt 0 zin om te koken dus heb een bak lasagne in de oven gegooid. Weet je trouwens dat de ovens hier vet snel zijn voorverwarmd? In Nederland was m'n honger altijd al weg tegen de tijd dat de oven eens warm was, maar hier gaat het echt mega snel.

Woensdag was echt een hele leuke en soort van bijzondere dag. We hadden een wedstrijd in Victorville en dat was zo'n 3,5 tot 4 uur rijden. We zouden om 1 uur vertrekken, maar ik was iets te vroeg dus ik heb gezellig met Lukas en Henry in het zonnetje gezeten en geluncht.
Stipt om 1 uur zaten we met z'n vijftienen in de touringsbus. Jup, een toeringsbus waar je normaal met een stuk of 55 in zit. En wij hadden deze hele bus voor onszelf. Dat schijnt dus ook normaal te zijn hier he. Moet je als team ver reizen, dan krijg je een bus zodat iedereen comfortabel kan liggen en kan rusten voor de wedstrijd. Tijdens die 3,5 uur durende busreis heb ik wat huiswerk gemaakt, nog even het wedstrijdplan doorgekeken en geslapen.
Op papier was deze tegenstander veel slechter dan wij, dus opzich waren onze kansen om te winnen wel groot. Tot dat de wedstrijd begon en we 15-4 achter kwamen te staan. We werden een beetje meegesleept in het mindere en slome spel van de tegenstanders. En naja je kan het al raden, deze set verloren we. Gelukkig speelden we de andere 3 sets beter en wonnen we dus met 3-1. Ik heb zelfs nog even gespeeld in de laatste set.
Op de terug weg naar huis heb ik voornamelijk netflix liggen kijken, ik was echt mega moe. Toen ik 's avonds om 12 uur eindelijk thuis kwam ben ik in bed gaan liggen en ik viel echt gelijk in slaap.

Donderdag ochtend begon mijn dag met een zoektocht naar een goedkope broek en shirt die vies mochten worden. We hadden een paintbal dag op de planning staan dus ik moest kleren hebben. Ik ben naar een goedkope winkel gegaan en heb een Calvin Klein broek gescoord, ik kon alleen geen shirt vinden.
Ik heb daarna m'n fiets op de bus gezet en ben naar de training gegaan. We hadden eerst een korte video training en daarna een korte bal training, want de volgende dag stond er weer een wedstrijd op het programma.
Na de training ben ik op de fiets eten wezen halen en toen naar Max gefietst. Daar hebben we met Max, Lars en Bianca gegeten en na het eten ben ik weer met de bus naar huis gegaan.
Is het iemand al opgevallen dat ik nog geen uber heb besteld deze week? (Kader van bezuinigen)

Vrijdag ben ik aan het begin van de middag weer naar Max gefietst. Hij had ook nog kleren nodig voor het paintballen, dus samen zijn we gaan shoppen. Ik had een basic wit en goedkoop shirt gevonden en "classy"- Max wilde heel graag in een witte blouse paintballen.
Lars was net klaar met trainen dus die hebben we gemeet bij de Habit en toen hebben we met z'n 3en geluncht. De mannen gingen naar huis en ik ben op de fiets gesprongen en naar de volleybal gefietst.
We hadden een wedstrijd tegen Citrus (leuke naam lol). Zij moesten ook iets van 3 uur rijden om bij ons te komen verliezen, haha. In de tweede set viel iemand van het Citrus team en er gebeurde iets met d'r knie, dus die belandde bij de eerste hulp. Deze wedstrijd ook 3-1 gewonnen.
Na de wedstrijd wilde ik naar Lars fietsen, maar m'n ketting lag er af. Had ik nu maar vaker opgelet als papa me iets uitgelegde, want ik kreeg die ketting er natuurlijk weer niet op. Dus ik 4 km naar Lars gelopen met m'n fiets naast me, zeker niet voor herhaling vatbaar... We hebben bij Lars gegeten en genetflixd met Lars, Max en Henry en daarna heb ik de uber naar huis gepakt.

Zaterdag ging de wekker om 6:30, dit was veel te vroeg. Maar we gingen vandaag eindelijk paintballen! Giel kwam met de bus naar mijn busstop en samen zijn we naar het transit center gereden. Daar stonden de andere 16 mensen waarmee we gingen paintballen. We moesten met een bus van Santa Barbara naar Ventura en toen met de uber van Ventura naar Santa Paula.
Het was 33 graden en iedereen zweette zich een ongeluk in de lange broeken en lange mouwen shirts. We waren met 18 dus we speelden 9 tegen 9. En wonder boven wonder, ik was hier niet eens slecht in. De eerste ronde was ik als enige over en de tweede ronde moest ik als laatste van m'n team opgeven omdat m'n verfballetjes op waren.
Ik had echt niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden, maar na 10 rondes hield ik het voor gezien en mochten de mannen het verder uitvechten zonder mij. Ik heb lekker in de zon gezeten en een beetje zitten kletsen met wat jongens die daar werkte.
Dat pakte overigens goed uit, want ik kreeg een lift terug naar Ventura en dat scheelde dus weer wat uberkosten. En de volgende keer als we willen komen paintballen krijgen we korting, woehoeee.
Onderweg hebben we trouwens nog een milkshake gehaald met die 2 jongens en Giel. Daarna hebben we weer de bus naar huis gepakt en kon ik ein-de-lijk douchen. Na het douchen zijn we weer naar Max gegaan met een groepje en daar hebben we gewoon de hele avond een beetje dom tegen elkaar lopen lullen haha.

Zondagochtend heb ik een paar wasjes gedraaid en huiswerk gemaakt voor maandag, want dat moet tussendoor ook nog gebeuren he. En daarna zijn Giel en ik weer met de bus naar Max gegaan. Vanaf daar gingen we met Max, Lars, Giel, Melina, Angel en ik naar een turn hal. Jup, we gingen turnen op onze zondag... Eigenlijk was het best geinig. We konden salto's maken op een trampoline en dan landde je in een mega bak met van de schuime kussens. Iedereen was echt mega bezweet aan het einde, dus we hebben toch wel ons best gedaan.
Daarna zijn we een smoothie wezen halen op state street en terug gegaan naar Max. Bij Max gingen de helft opeens huiswerk maken dus ik ging maar netflixen en even facetimen met papa en mama.
Rond een uur of half 8 zijn we met z'n zevenen naar een hele lekkere sushi restaurant gegaan en hebben we ontiegelijk veel sushi gegeten. Om half 10 hebben Giel en ik de laatste bus terug naar huis gepakt en nu lig ik weer lekker in m'n bedje.

Ik had trouwens nog 2 super leuke vragen gehad over m'n leventje hier in SB.
1. Wat is een Amerikaanse gewoonte waar ik me nog steeds over verbaas? Eigenlijk ben ik best al gewend aan de Amerikaanse cultuur en hoe mensen zich gedragen, dus op dat gebied verbaas ik me niet heel erg veel meer. Waar ik me soms nog wel over verbaas is dat sommige mensen gewoon random tegen je beginnen te lullen en binnen de kortste keren weet ik dan hun hele geschiedenis zonder dat ik er om heb gevraagd.
Laatst ging de coach van de tegenstander tegen me praten en ik weet nu dus gewoon dat zij 15e generatie Duitse is, dat haar grote hobby golf is en dat ze heel graag naar Parijs en Londen wil.....

2. Om welke gewoonte van mij verbazen de Amerikanen zich. Als ik vertel dat ik hier alles groot vind moeten de Amerikanen lachen, want zij zijn er natuurlijk aan gewend. Of als ik ze vertel hoe sommige dingen in Nederland er aan toe gaan zijn ze ook heel verbaasd. Laatst kwam ik op de training en vertelde ik vol trots dat ik ontbijtwafels met chocolate chips had gevonden in de supermarkt en dat ze alleen maar een paar seconde in de toaster moeten. Mijn team genoten begonnen echt super hard te lachen en ze vonden het allemaal heel schattig dat ik zoiets ontdekt had.

Nou dat was m'n weekje wel weer. Ik heb deze week echt veel te veel geld uit gegeven en veel te weinig rust gepakt. Dus komende week wordt wel wat rustiger aan denk ik, hoop ik.
Jullie horen snel weer wat van me!

Heel veel groetjes uit Santa Barbara xxxx

ps. Ik ben met paintballen 2 keer zo hard geraakt, ik zal een foto van de blauwe plek bijvoegen onder de blog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 22835

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: