107 Dagen in Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu 107 Dagen in Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

107 Dagen in Santa Barbara

Blijf op de hoogte en volg Daphne

19 November 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hallo!

Hoe is het daar in Nederland? Begint het al echt winter te worden? Ik heb gezien dat Sinterklaas weer in het land is, jammer dat ik deze holiday moet missen...
Niet dat ik het hier slecht op hoor, het tegenover gestelde zelfs haha.
Ik heb weer een lange en productieve week achter de rug waarin ik vooral veel aan mijn "toekomst" bezig ben geweest.

Maandag ben ik in mijn hele lange pauze naar de library gegaan om een begin te maken aan mijn motivatie letter voor mijn vervolg opleiding. Ik me namelijk ingeschreven voor 3 HBO scholen voor het volgende studiejaar. Dus ik moest een CV opstellen en 3 motivatie brieven schrijven. Ik heb me aangemeld voor Hotelschool The Hague in Amsterdam en Den Haag en de Hogere Hotelschool in Leeuwarden. Ik heb zo mijn voorkeuren waar ik wil gaan studeren, maar ik weet niet of ik dat al online wil gooien.
Na de laatste les van de dag had ik nog training en daarna ben ik lekker naar huis gegaan om te eten en te slapen.

Dinsdag was ik vrij dus ik heb echt een mega grote schoonmaak gedaan in mijn slaapkamer, en daar was het ook wel eens tijd voor. In de middag hadden we training, maar niet op school. Dus ik heb nu ook een ander deeltje van SB gezien waar ik nog nooit geweest was. Na de training bracht Nikki me terug naar school waar Lars zijn eerste homegame was begonnen. Heel leuk om Lars ook in actie te zien, hij speelt trouwens in het basketball team. Helaas hadden ze verloren...
Daarna zijn Lars en ik wat wezen eten op State Street en toen zijn we naar zijn huis gefietst. Daar had ik met Lena afgesproken want Lena heeft last minute besloten om nog een semester te blijven!! Ze zou eigenlijk na dit semester naar huis gaan, maar ze wilde toch liever in Santa Barbara blijven. Ze gaat verhuizen naar dezelfde property als ik, dus we gingen even in onze nieuwe kamertjes kijken. Onze nieuwe huizen staan zo goed als naast elkaar, maar toch willen we proberen kamergenootjes te worden. Dus die vraag hebben we bij de housing director neergelegd en die gaat kijken of er misschien wat geruild kan worden.

De volgende dag had ik wel school. Na mijn eerste les ben ik naar the writing center geweest met mijn motivatie brief die ik geschreven had. Bij the writing center kan je langs gaan om hulp te krijgen met her corrigeren van bijvoorbeeld werkstukken maar dus ook met sollicitatie brieven etc.
Aan het eind van de middag had ik nog een Duitse toets waarbij ik extra punten kan scoren. Ik heb er nog geen cijfer van terug, maar ik denk dat ie wel goed ging.
Om 6 uur begon de wedstrijd tegen Canyons, de nummer 3 in de state. Het was een hele leuke wedstrijd om te zien, alleen helaas verloren we met 3-1.

Donderdag ging ik voor de training even boodschapjes doen en het begon zowaar te miezeren. Dit is pas de 3e keer dat er een beetje regen valt sinds januari, dus iedereen was helemaal blij. Behalve ik, ik had namelijk geen capuchon of paraplu..
Na de training ben ik naar huis gegaan en toen naar Victorian house. Donderdag is studentenavond dus we hadden een super gezellig feestje met wat mensen van Coral Group.

Vrijdag heb ik echt bijna niks gedaan, want ik was niet helemaal lekker. Ik ben wel gewoon wezen te trainen en dat maakte me wel ietsjes beter. Ik had lekker sushi gehaald voor avond eten en daarna ben ik thuis gelijk naar bed gegaan.

Zaterdag wilde ik eigenlijk in de ochtend richting school gaan om in de library mijn huiswerk te maken en te leren, maar ik werd pas in de middag wakker dus ik heb het maar thuis gedaan. Eigenlijk dacht ik eraan om een rustig weekendje te hebben, maar toch ben ik weer naar een feestje gegaan. Rond een uur of 5 ging ik weer naar Victorian house waar we Valentina haar verjaardag vierde. Het plan was om daarna nog uit te gaan, maar eigenlijk had niemand echt meer zin. Brooke heeft me thuis gebracht, want er reden geen bussen meer.


Nu is het al weer zondag middag en ik heb niks op de planning staan. Ik heb net even de tegenstanders voor dinsdag bekeken, want we spelen dinsdag de eerste playoff wedstrijd tegen Long Beach LA.
Als we deze winnen spelen we zaterdag uit tegen Miracosta, vlak bij San Diego. Maar als we dinsdag verliezen liggen we eruit en is het seizoen voorbij. Best raar om te bedenken dat maandag dus gewoon m'n laatste training kan zijn...

Maar voor nu is het wel mooi geweest en ga ik nog even leren voor de toets van morgen.

Enjoy your new week, xxxx

ps. Pap en mam komen over 30 dagen al!!!
pps. Ik heb nog steeds geen heimwee, sorry :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 22815

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: