My first thanksgiving & my 19th birthday! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu My first thanksgiving & my 19th birthday! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

My first thanksgiving & my 19th birthday!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 November 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hallo allemaal!

Ik zit lekker bij de open haard football te kijken en ondertussen weer een nieuwe blog te schrijven. Ik heb echt een hele leuke week achter de rug, dus ik heb weer veel ter vertellen.

Laten we maar gewoon beginnen met maandag. Maandag heb ik in m'n hele grote pauze al mijn motivatie brieven en CV's gestuurd naar de scholen waar ik me heb ingeschreven. Daarna ben ik naar de cafetaria gegaan, want ik zag dat ze begonnen met mensen aan te nemen voor het nieuwe semester. Dus ik heb me ook aangemeld om te komen werken. Kan ik lekker een extra centje verdienen.

Weten jullie nog dat ik in m'n vorige blog vertelde dat Lena en ik gingen proberen om room mates te worden volgend semester? Dat is gelukt! Dinsdagochtend werd ik wakker met een paar berichtjes van Lena. Mia had haar gemaild met het goede nieuws. Weer iets leuks om naar uit te kijken.
Daarna heb ik de bus naar een heel lekker ontbijt/lunch tentje gepakt en heb ik daar ontbeten. Het restaurantje is vlak bij Victorian house en toevallig stond mijn fiets daar nog van het weekend ervoor, dus die heb ik gelijk opgehaald.
Halverwege de middag ben ik naar school gegaan, want we hadden een wedstrijd om 6 uur. De eerste play off wedstrijd tegen Long Beach, die we helaas met 3-1 hebben verloren. Dat betekent dus ook dat het seizoen er op zit... Best een beetje vreemd. Je ziet elkaar bijna elke dag van de week en dat een paar maanden lang. Maar we hebben wel afgesproken dat we de feestje blijven houden!
Angel was bij de wedstrijd wezen te kijken. Dus na de wedstrijd hebben we samen op Lars gewacht en hebben we de Uber naar downtown apartments gepakt. Daar was niet mega veel te doen, dus niet al te laat ben ik met de bus naar huis gegaan.

De volgende dag, woensdag, was een hele bijzondere dag. Maar voor dat het bijzondere gebeurde, moest ik eerst nog even naar school. Iets eerder dan normaal, want ik moest m'n werk contract ondertekenen. Om 12 uur was ik klaar met school en toen ben ik naar het strand gelopen, waar Mirjam en Arne zaten (familie van mama's kant). Zij waren een dagje in Santa Barbara, dus we hadden afgesproken om elkaar te zien daar. Ik heb echt megaaaa veel cadeautjes van ze gekregen, allemaal lekkere sinterklaas candy. Het was deze dag trouwens 33 graden, dus ik zweette me de kl*te... Nadat we gezellig op het strand hebben gezeten, heb ik ze meegenomen naar de campus. Ik vertelde dat ik lopend van school naar het strand was gekomen, maar in het begin geloofde Arne volgens mij nog niet helemaal hoe dicht bij het was haha. We hebben een rondje over de campus gelopen en starbucks gehaald. Daarna zijn we naar mijn huis gereden, want de choco pepernoten begonnen een beetje te smelten. Ik heb ze mijn huis laten zien en vervolgens ook het huis waar ik heen ga verhuizen over een maandje. Na dat gezien te hebben zijn we naar State Street gereden waar we wat hebben zitten eten en toen was het tijd voor zonsondergang. We zijn helemaal de bergen in gereden en uiteindelijk hebben we een super mooi plekje gevonden. We waren echt net op tijd voor de zonsondergang, maar het was echt super gaaf!
Toen was het al weer tijd om te gaan en hebben Mirjam en Arne me naar huis gebracht. Nogmaals super erg bedankt, ik heb echt genoten van deze dag!
Toen ik thuis kwam stond er een doos voor de voordeur met allemaal lieve en leuke dingetjes vanuit Nederland. De meiden hadden een doos met snoepjes, kaartjes en cadeautjes samen gesteld voor m'n verjaardag. Echt hoe lief. Aan de andere kant van de wereld en toch denken ze nog aan me. Heel vreemd dat ik die meiden gewoon al bijna 4 maanden niet heb gezien. Maar hopelijk mag ik van de zomer weer 8 volle dagen met jullie in de zon genieten van een heerlijke cocktail!

Donderdag was het mijn eerste Thanksgiving. We begonnen de dag met een thanksgiving ontbijt dat Robin gemaakt had. Ondertussen waren ook Joey en Mary uit San Diego aangekomen om hier Thanksgiving te vieren. Iedereen heeft de hele dag in de keuken gestaan (behalve ik) en 's avonds hadden we een super lekker dinner. Een echte Amerikaanse thanksgiving dinner met turkey , ham, aardappelpuree en allemaal lekkere gerechtjes. Na het eten ben ik naar Victorian gegaan, want zij hadden een thanksgiving dinner met een groot deel van de Coral Group studenten en daar wilde ik toch even een kijkje nemen.
Toen kwamen Demi, Brooke, Noemi en Julia met het top idee om naar Ventura te rijden om Black Friday te gaan shoppen. Black Friday is echt mega groot hier. Het begin donderdag en het eindigt zaterdag. Dus wij ongeveer een half uurtje met de auto naar Ventura om veel te veel geld uit te geven. Ik heb wat leuke dingen voor mezelf gekocht, maar ook alvast de kerstcadeautjes voor pap, mam en Lars. Om 12 uur 's nachts gingen de winkels dicht, dus toen zijn we terug naar SB gegaan en heeft Brooke me thuis afgezet.

Vrijdagochtend waren Joey en Mary nog steeds bij ons thuis, dus we zijn met z'n drieën nog meer Black Friday wezen shoppen. Ik ben geslaagd voor een kerstcadeautje voor Robin! Daarna hebben we taco's gegeten en zijn we terug naar huis gegaan. 's Avonds ben ik weer naar Victorian gegaan, want om 00:00 was m'n verjaardag en we wilde een klein feestje geven. Uiteindelijk was iedereen echt mega dood terwijl Zita en ik wilden feesten haha. Om 12 uur heb ik de champagne flessen open gepopt en daarna zijn we naar Zita's huis gegaan. Daar heb ik samen met Denise, Souli en Henry spelletjes gespeeld en uiteindelijk was ik pas om 2:30 thuis.

Zaterdagochtend werd ik wakker en heb ik even met pap en mam gefacetimed. Daarna kreeg ik een cadeautje van Robin en een mega helium ballon die een liedje zingt. Joey, Robin en ik zijn wezen ontbijten bij South Coast Deli en we zijn even bij de Mission wezen kijken.
Daarna ben ik naar Max z'n huis gegaan en vanaf daar gingen we naar Sushi Teri. Birthday dinner met Melina, Max, Lars, Lena, Simmi, Angel, Paula, Bianca en Souli. Als dessert hadden ze een ijsje met een kaarsje geregeld voor me, echt heel lief.

Toen we klaar waren zijn Melina, Souli en ik naar Victorian gefietst en de rest ging met de Uber. Toen ik daar aankwam hadden ze vlaggetjes opgehangen, een taart neergezet en het super gezellig gemaakt. Een soort mini surprise party. Ze hadden ook een hele pan Gluhwein en Punch gemaakt. Gedurende de avond kwamen er steeds meer mensen binnen lopen, tot dat we er uit werden gestuurd vanwege "geluidsoverlast".
Toen hebben we het feestje maar doorgezet in Wintertown met een aantal. Weer veel te gezellig en uiteindelijk ging iedereen pas om 3 uur weg. Ik bleef bij Bianca op d'r kamer slapen, want haar kamergenoot was net verhuist.

De volgende morgen wilden Harry, Max, Lars, Melina, Paula, Bianca, Lena en ik gaan ontbijten... Was dat tentje dicht. Dus toen zijn zij allemaal met de auto ergens heen gegaan en ben ik weer lekker naar huis gegaan.

Al met al heb ik echt een super leuke week gehad! De tijd vliegt echt voorbij. Pap en mam komen al over 23 dagen! Dit weekend begonnen we ook wel een beetje te beseffen dat het avontuur over 2 weken ophoudt voor een aantal mensen, wat echt heel jammer is.
In Nederland sprak je eigenlijk alleen in het weekend met je vrienden af en heel af en toe door de weeks. Maar hier zie je elkaar bijna elke dag en loopt iedereen gewoon bij elkaar naar binnen. Dus het gaat wel raar worden als sommige er niet meer zijn volgend semester. Maar daar gaan we nog maar niet te veel aan denken, want we hebben nog 2 weken met elkaar te gaan!

Komende week heb ik niet zo veel bijzonders te doen denk ik, alleen een goodbye feestje op zondag en nog een team meeting.

Ik hoop jullie allemaal weer goed op de hoogte te hebben gebracht en volgende week heb ik vast wel weer iets leuks te vertellen.
Vinden jullie het trouwens niet knap dat ik al bijna 4 maanden elke week een blogje post? Ik had het zelf namelijk niet verwacht ;)

Groetjes uit Santa Barbara! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 22842

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: