Papa en mama in de USA!! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Papa en mama in de USA!! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Papa en mama in de USA!!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 December 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hay allemaal!

Sorry, veel te laat. Ik zit helemaal met de dagen in de knoop en gister dacht ik opeens "hmm, blogje vergeten". Dus hier is ie dan!

Ik eindigde mijn vorige blog in San Francisco. Ik ben maandagochtend heel vroeg thuis gekomen uit SF en toen ben ik gelijk begonnen met m'n spullen in te pakken. Ik moest binnen 24 mijn vakantiekoffer inpakken en ik moest van alles al over zetten in mijn nieuwe kamer. Lars en zijn vriend kwamen me in de middag halen om al mijn spullen naar m'n nieuwe huis te brengen en daarna zijn we met z'n drietjes wat wezen eten. Toen ik 's avonds thuis kwam heb ik Robin mee uit nemen genomen, omdat dit onze laatste avond samen was.

Dinsdag ging de wekker om 5:15 in de ochtend..... Veel te vroeg natuurlijk, maar het was voor een leuk uitje. Ik mocht eindelijk pap en mam ophalen in LA! Het plan was eigenlijk om de eerste 10 dagen in SB door te brengen, maar door de brand was dat niet mogelijk. (al ging het wel de goede kant op). Dus ik zat om 6 uur op het station en samen met Giel ben ik naar LA gegaan, want hij had daar ook met mensen afgesproken. Ik moest heel lang wachten op het vliegveld, want ik was al iets aan de vroege kant en er stond een mega lange rij bij papa en mama toen ze door de documentencontrole moesten. Nou toen ze er eindelijk waren vielen er een paar kleine traantjes, maar het was al gauw weer zoals het altijd was. Gezellig kletsen en lol maken. Nadat we de auto opgehaald hadden zijn we naar het hotel in LA gegaan waar we tot en met zaterdagochtend zouden zitten. We zijn lekker uit eten geweest en daarna op tijd naar bed gegaan, want pap en mam hadden een jetlag.

Woensdag zijn we naar Santa Monica pier en Venice beach geweest. Lekker mensen kijken en koffie gedronken op de boulevard. Vervolgens zijn we naar de boulevard gereden waar we over de sterren hebben gelopen. We hebben daarna in een restaurantje gegeten op de 4e verdieping midden op de Hollywood boulevard.

Donderdag wilden we naar het Hollywood sign lopen, maar we kwamen opeens ergens anders uit waar we uitzicht hadden over heel LA en aan de andere kant stond het Hollywood sign. We hebben een korte wandeling gemaakt naar het Griffith-Observatorium, dat vond papa helemaal leuk. Het was een soort klein museum over het heelal en ik moest nu van papa schrijven dat we een echt stukje van de maan hebben gezien (hij zit naast me).
Daarna was het eindelijk tijd voor mama en mij om te gaan shoppen. We zijn naar de Macy's geweest waar ik weer veel te veel kleren heb gekocht, ohja en een blender voor in m'n nieuwe huis!

Vrijdag zijn we naar Universal Studios geweest. Het was best een beetje druk, maar we hebben het echt heel leuk gehad. We begonnen met een tour waar we zagen waar sommige films zijn opgenomen en ze lieten ons de auto's van Back to the Future zien & The Fast and The Furious. We kwamen ook een een scene van F&F terecht en in een scene van King Kong. We zaten in een soort open karretje en we hadden 3D brillen, maar alles leek echt super echt. Want die kar stond op een stuk grond wat helemaal heen en weer ging en we werden ook een beetje nat gespoten. Er was een zo'n scène in een metrostation onder de grond waar een aardbeving was. Dus er kwam allemaal water op ons af (wat natuurlijk niet allemaal over ons heen kwam) en er kwam een trein op ons af die net voor onze kar in tweeën brak en ga zo maar door. Echt heel vet om mee te maken.
We zijn ook naar een watershow geweest waar veel met special effects werd gewerkt en daarna gingen we naar de echte special effect show. Daar werd uitgelegd hoe zulke special effects werken. En last but not least gingen we in het spookhuis van the walking dead waar ik ongeveer in m'n broek heb gescheten en waar papa mij volledig heeft staan uitlachen.

Zaterdag moesten we gaan beslissen of we naar San Diego of naar Santa Barbara zouden gaan. De updates over de brand waren heel positief en de air quality was ook heel goed in SB, dus we hebben besloten om de kerstdagen in SB te vieren. We hadden een airbnb gehuurd in downtown SB vlak bij m'n nieuwe huisje. In SB aangekomen hebben we een rondje gelopen en heb ik ze de huizen laten zien waar ik vaak ben en daarna zijn we gewoon boodschappen wezen doen waar ik de eerste bekende al tegen kwam.

En dan zondag. Zondag ben ik met mam nog wezen shoppen voor m'n nieuwe huisje. We hadden wat praktische dingen nodig en natuurlijk hebben we weer veel te veel gekocht...
's Avonds ben ik naar Victorian geweest waar alle left over studenten van Coral Group nog waren. Coral Group bestaat normaal uit 135 studenten waarvan 100 in studentenhuizen, nu waren we nog maar met z'n tienen. Iedereen had eten gemaakt, maar ik had al kerstavond gevierd met papa en mama. Dus ik heb lekker toegekeken hoe zij hebben zitten eten.

Nu ik dit schrijf is het al weer dinsdagavond, maar ik vertel de maandag en dinsdag wel in de volgende blog. Morgen vertrekken we vanuit SB om Lars op te halen en dan begint de echte road trip!!

Ik hoop dat jullie allemaal een leuke kerst hebben gehad en dan wens ik jullie alvast een hele fijne jaarwisseling (want waarschijnlijk is m'n volgende blog ook wel te laat..)!

Heel veel groetjes van ons allemaal vanuit Santa Barbara!

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 22827

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: