Road trippen met de family! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Road trippen met de family! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Road trippen met de family!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

08 Januari 2018 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hay iedereen,

Er is weer een vakantie blog. Terwijl ik dit schrijf rijdt Lars in onze veel te grote camper, want ja Lars is ook in de Verenigde Staten sinds een week, door de Death Valley. We hebben Las Vegas achter ons gelaten en bewegen ons langzaam richting San Francisco via het nationale park Death valley.

Mijn laatste blog eindigde met Kerstavond. We hebben kerstdag gevierd met een aantal van mijn vrienden. Ik had een voorgerecht gemaakt en papa en hoofdgerecht, eigenlijk had hij gewoon de Oskar nasi gemaakt en deze viel ook in de smaak bij mijn vrienden hier.
Dinsdag hebben we nog een beetje de toerist uitgehangen en zijn we naar een Deens dorpje, Solvang, geweest waar we lekker hebben geluncht. Maar aangezien papa niet zo van toeristische attracties houdt, zijn we daar snel weg gegaan. Ik heb papa en mama nog een mooi deel van Santa Barbara laten zien en we hebben de dag afgesloten met sushi bij mijn favoriete sushi restaurant.

Woensdagochtend zijn we met z’n drieën naar Mia haar kantoortje gegaan, want ik wilde graag dat mijn ouders Mia nog even ontmoetten voordat we Santa Barbara zouden verlaten. Mama had nog wat kleine cadeautjes voor Mia en de kinderen mee, waar ze echt super blij mee waren.
Ik heb deze dag ook eindelijk mijn crap fiets verkocht, voor net zoveel geld als waar ik hem een paar maanden terug voor gekocht had :p Daarna heb ik een nieuwe fiets gekocht en hopelijk gaat deze mij niet in de steek laten. Ik zal wel volgende keer weleens een foto bijvoegen van m’n nieuwe fiets, hij is helemaal roze en heeft zo’n schattig mandje voorop.
’s Avonds heb ik nog met Lars (zo confusing, maar dit gaat over Lars een vriend van mij), Zita en Michael een paar biertjes gedronken om “afscheid” te nemen, oké het is maar voor 3 weekjes maar toch…

Donderdag was de grote dag dat ik eindelijk mijn broer ging ophalen van het vliegveld! We zijn eerst naar het camper verhuurbedrijf gereden om de camper op te halen en daarna ben ik met de bus naar het vliegveld gegaan om Lars op te wachten. Zijn eerste indruk van Amerika was dat de mensen zo onaardig zijn, want hij moest door de visa controle en daar zijn die mensen altijd zo gemeen. Maar goed, het hele gezin was nu eindelijk compleet na bijna 5 maanden. We zijn gelijk begonnen aan onze road trip (arme Lars, zo’n jetlag en dan gelijk uren rijden…) De eerste stop was Indio, California. Dat was puur een camping om even te overnachten om de volgende dag weer door te rijden. Op die camping stonden trouwens campers waar je U tegen zegt. Gewoon de grootte van een touringsbus en zelfs huge ass caravans. Maar volgens mij wonen mensen ook gewoon in hun camper, want je kan daar zowat je hele inboedel in kwijt.

Vrijdag, de dag dat we California uit zijn gereden en aankwamen in Arizona. Onderweg hebben we nog een uurtje in de woestijn stil moeten staan, want er stond een camper in de fik. Maar het was wel een mooi plekje. Ik had Lars een drone gegeven voor kerst, dus die stond ie mooi uit te proberen.
We hadden een camping uitgezocht vlakbij de Grand Canyon, waar het echt super koud was. Yupp, ik ben alleen maar gewend aan de West Coast temperaturen… Dus dikke kleding aan en kijken of we de nacht konden overleven. We hebben trouwens 2 tweepersoonsbedden, 1 stapelbed, 1 tweepersoons uitschuif bed en 1 eenpersoons uitschuif bed. Ik was de sjaak voor het stapelbed, maar ik kon daar niet eens recht in liggen want ik ben langer dan het bed. Dus ik werd wakker met een partij kramp en spierpijn niet normaal. Maar ja, kan ik vast wennen aan het kleine bed in mijn nieuwe kamer in SB.

Zaterdag zijn we “vroeg” opgestaan om een wandeling in de Grand Canyon te maken. Ik had niet vewacht dat de Grand Canyon zo indrukwekkend was. Gelijk in het begin hadden we een rots gevonden op een hoogte van 1,5 kilometer. Echt weer iets voor familie Verkamman om die op te klimmen, gewoon gevaarlijk eigenlijk. Maar we hadden wel een heel mooi uitzicht en we hebben hele mooie foto’s kunnen maken. Na een wandeling van een paar uur zijn we naar de vliegbasis gegaan waar we met een helikopter over de Grand Canyon gingen vliegen. Oh my… Dat was echt insane! Mijn eerste keer in een helikopter en dan zo’n vlucht over een van de mooiste natuurparken. Echt heel vet om dat mee te maken.

Zondag was het oudejaarsdag (waar ik me echt op verheugd had), want we zouden oudjaarsavond in Las Vegas vieren. Dus wij allemaal heel braaf in de camper een paar uur gereden om in Las Vegas aan te komen. Maar moet je dit horen: om 10 uur waren papa, mama en Lars opeens heel moe en wilden ze naar bed. Zit je dan op oudjaarsavond. De eerste keer zonder mijn vriendinnen en dan ook nog als enige wakker om 12 uur. Dus ik heb om 12 uur het gordijntje opengeschoven en heb ik maar een beetje vuurwerk zitten kijken vanuit de camper. Achjoh, er komen nog veel meer oud en nieuws dagen in m’n leven dus deze ene keer niks doen is ook niet erg. Ik kijk er nu al naar uit om volgend jaar weer met m’n vriendinnen het nieuwe jaar in te gaan!

We hadden besloten om maandag een beetje uit te slapen zodat we in de middag naar de strip van Las Vegas konden. We hebben een beetje geshopt en toen het donker begon te worden zijn we verder de strip opgegaan met alle mooie lichtjes. We zijn ook een stuk of wat casino’s in geweest en ze waren allemaal megagroot. We besloten om ’s avonds een soort dans show te kijken dus nadat we uit eten zijn geweest hebben we de 1,5 uur durende show bekeken. Echt indrukwekkend, want de dansers waren echt getalenteerd! Rond midnight kwamen we weer terug bij de camper en zijn we lekker gaan slapen.

En toen was het alweer dinsdag. We hebben nu 3 staten bezocht; California, Arizona en Nevada. Ik heb wel gemerkt dat ik toch van California blijf houden, de mensen zijn zo anders en gewoon een hele andere sfeer. Ik kijk er wel naar uit om weer lekker terug te gaan naar California. Ik heb nu al ruim een maand vakantie en ik ben wel weer toe aan een beetje vastigheid.
Later die dag kwamen we aan in Death Valley waar we naar wat zandvlaktes zijn wezen kijken en waar papa en Lars nog een bergje zijn opgewandeld. Later die avond kwamen we aan bij het RV park waar we zouden overnachten. We zijn naar de plaatselijke bar gegaan om lekker wat te drinken en later wat te eten (het eten was uiteindelijk verschrikkelijk).

Woensdag zijn we begonnen met rijden en kwamen we uiteindelijk bij een weggetje aan waar je de rv kon parkeren en dan kon je een stukje lopen tussen de bergen naar een waterval, maar de wandeling was leuker dan de kleine waterval.
De rest van de dag hebben we alleen maar doorgereden omdat we Bakersfield als doel hadden om te overnachten. Onderweg nog even stil gestaan omdat er ergens een ongeluk was gebeurd en daarna kwamen we eindelijk aan bij het RV park.

Donderdag hebben we echt niks gedaan dan alleen maar gereden. We zijn de dag begonnen bij de Starbucks om met een beetje fatsoenlijk wifi de dag te plannen, nog even boodschappen gedaan bij de Walmart en daarna aan de lange reis naar San Francisco begonnen. Onderweg zijn we nog even gestopt om wat te eten en om met de drone te vliegen en daarna zijn we gestopt bij een hele grote fruit en noten kraam. Het rv park waar we deze nacht stonden was eigenlijk een grote parkeerplaats, maar we hoefden er alleen te slapen dus het kon er mee door..

Aangekomen in San Francisco begon het te regenen en te regenen. Ik was het niet meer gewend, maar gelukkig had mama zich voorbereid op alles. We zouden vandaag wat dingen in San Francisco bekijken en omdat ik er net een hele week geweest was, had ik de planning gemaakt. We hebben een uber naar de stad gepakt. De uber driver was echt heel gezellig en hij reed zelfs nog even om zodat we met de auto over de zig zag straat op de Lombard street konden rijden. We zijn uitgestapt bij pier 39 om een kop koffie te drinken en daarna zijn we zeeleeuwen wezen kijken. Ik wilde heel graag naar Alcatraz omdat ik daar nog nooit geweest was (Alcatraz is een eiland in SF waar een gevangenis op gebouwd is), maar toen we aankwamen waren alle kaartjes al uitverkocht.
Papa en mama dachten dat alles in SF wel loopbaar is, maar dat heb ik ze even uit het hoofd kunnen zetten en zijn we met de uber naar de Golden Gate Bridge gegaan. Het weer was zo slecht dat we de brug om de paar seconden niet konden zien vanwege de mist, weer een tegenvaller. Toen maar naar de stad om lekker te shoppen. Met een nieuwe sportbroek, North Face jack en nieuwe schoenen zijn we naar China town gegaan om lekker wat te eten.

Zaterdag zijn we doorgereden naar Monterey, waar we graag wilden whale watchen. Helaas waren de tickets voor die dag uit verkocht, maar we konden tickets voor de volgende ochtend krijgen. We zijn daarna met z’n vieren wezen lunchen en toen hebben we de hele dag in de camper gezeten. Saaie mensen… haha

Zondag was het eindelijk zover dat we konden gaan whale wachten. Ik had hier echt zo lang naar uitgekeken!! Voor we de boot op gingen nog even zeeziekte pilletjes genomen en een hapje gegeten en toen de boot op voor 3 uur. Al gauw kwam ik erachter dat de pilletjes niet helemaal werkte en na anderhalf uur heb ik de walvissen maar even gevoerd met m’n eigen ontbijt (ja, ik moest kotsen). Gelukkig was ik niet de enige, want er stonden nog 3 andere om me heen. We hebben echt hele mooie whales gezien en wat zijn die dingen groot zeg. Soms kwamen ze zo uit het water en kwam die hele tail omhoog, echt heel indrukwekkend! Papa heeft een paar mooie foto’s kunnen maken dus die zal ik binnenkort wel even online gooien.
Na de lange boot tocht hebben we geluncht en zijn we weer in de camper gestapt. Dit keer richting Morro Bay, waar ik al een keer eerder ben geweest. Eigenlijk een heel rustig dorpje aan de oceaan met kleine strandjes. We hebben lekker wat gegeten en nu lig ik al weer in bed.

Morgen gaan we terug naar Santa Barbara, waar ik echt enorm naar uit kijk! Lekker in m’n eigen bedje en weer gezellig al m’n vrienden om mee heen. Lena (mijn kamergenootje en vriendin) komt woensdag thuis, dus mijn ouders kunnen haar nog ontmoeten. De rest van de week ga ik nog even genieten met pap, mam en m’n grote broer, want die gaan vrijdag al weer op huus an.

Ik laat snel weer wat van me horen!

Dikke kus vanuit Amerika van de hele familie xxx

Happy New Year