Nog 4 blogjes te gaan tot ik thuis ben! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Nog 4 blogjes te gaan tot ik thuis ben! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Nog 4 blogjes te gaan tot ik thuis ben!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

07 Mei 2018 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Haay allemaal,

Daar ben ik weer van even weg geweest. Vorige week was er geen blogje online, want ik was bijna de hele week ziek. Ik ben vorige week alleen op zondag nog naar de dierentuin geweest met Austin, dat stond nog op m'n bucket list.


Maar afgelopen week was ik gelukkig weer helemaal beter. Maandag hadden we een soort van afsluiting ceremony met alle athletes die in fall of spring in een team hebben gespeeld. Er was eten en een soort dia show met foto's enzo. Daarna werden er nog wat persoonlijke awards uitgereikt en toen het af was heeft Austin me thuis gebracht.

Dinsdagavond wilden we naar een karaoke bar gaan, maar daar werden we uitgekickt omdat we allemaal underaged waren... Toen zijn we maar naar een restaurantje gegaan en hebben we daar een biertje gedronken. We waren met 4 Nederlanders en 1 Belg, dus we konden gewoon Nederlands praten met elkaar. Maar man man man, dat ging echt met moeite. Normaal praten we altijd Engels dus we zaten echt te struggelen af en toe.

Donderdag was het weer studenten avond en dat konden we natuurlijk niet zomaar voor bij laten gaan, dus we zijn gezellig uit gegaan met een hele groep. We hadden een pre party in ons huis en daarna zijn we naar de Sandbar gegaan. Het was een Europees nachtje, want ik lag pas om 7:30 's ochtends in m'n nest en dat ben ik niet meer gewend.

De volgende ochtend stond de wekker weer om 9:30, want ik moest gewoon weer sporten. We hadden een testdag in het zwembad, wat betekende dat we moesten sprinten om onze PR's te verbreken. Echt heel leuk want iedereen is zo fanatiek.
Na het zwemmen ben ik samen met m'n klasgenootje Johanna en m'n roomie Lena wezen lunchen op State street en toen was het zomaar weer half 4 toen we thuis kwamen.
Toen ik eindelijk thuis kwam ben ik op de bank gaan liggen om even te slapen, maar Lars kwam me na 10 minuten al wakker maken omdat hij zich verveelde....
's Avonds zijn Lena en ik naar de kMart gereden om een zwembadje te kopen voor op de porch en daarna moest ik m'n fiets nog ophalen bij de gym. Toen we naar huis reden, reden we een checkpoint in. Dus mijn hart zat helemaal in m'n keel, want we weten niet precies of we wel mogen auto rijden hier. De politie was echt heel aardig en toen die m'n rijbewijs zag begon hij over Nederland te praten. Verder helemaal niks aan de hand gelukkig.

Zaterdag hebben Lena en ik het zwembadje opgezet. Het is echt een heel schattig, klein badje. De buren hadden het ook al gauw genoeg door dus alle buurjongens stonden binnen no time op de porch een waterpistool gevecht te houden.
' S avonds stond er weer een feestje op de planning, want het was cinco de Mayo. Schijnt hier dus heel populair te zijn. Ik ben samen met 4 Zweedse vrienden naar de Sandbar gegaan om gezellig een dansje te wagen.
Toen ik thuis kwam, kwamen m'n andere huisgenoten en Benjamin ook net thuis. We hebben nog gezellig op de bank gezeten en geklets en toen zijn we allemaal maar naar bed gegaan.

Zondag was een hele chille dag. Ik heb bijna de hele dag geslapen en nog heel even beach volleyball gekeken. Daarna hadden we een soort afscheidsavondje vanuit onze housing organisation. Dan worden er awards uitgereikt en iedereen schrijft een lief berichtje op elkaars vlag. Ons huis heeft de award voor het luidste huis gekregen (wat ik niet helemaal snap, maar oke) en onze property kreeg de award voor de property met de meeste verhalen.
Toen we thuis kwamen hebben we nog heel gezellig bij ons thuis gezeten met een aantal en toen was het alweer bed tijd.

Over 25 dagen ben ik weer thuis, wat voor mij echt een heel vreemd gevoel is. Ik kan gewoon nog steeds niet geloven hoe snel dit jaar is gegaan en hoe erg ik het naar m'n zin heb gehad. Dat komt natuurlijk ook omdat ik zoveel lieve en leuke mensen om me heen heb, maar ook omdat ik een bijzonder gevoel heb bij het land (klinkt lekker dramatisch Daph...) Maar op dit moment heb ik het gevoel dat Amerika meer thuis voelt dan Nederland. Dus ik zou het heel erg fijn vinden als mijn vriendinnetjes en m'n familie hier zouden komen wonen zodat het helemaal perfect is (lol).

Dus de komende twee weken staat ongeveer in het teken van afscheid nemen van alles en iedereen en dan gaan mama en ik gezellig op reis. Klein roadtripje door zuid California en we gaan misschien zelfs nog naar Mexico.

Dikke kus vanuit Santa Barbara en tot over 3 weken :)
xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 22839

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: