Visum - Reisverslag uit Warmenhuizen, Nederland van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Visum - Reisverslag uit Warmenhuizen, Nederland van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Visum

Blijf op de hoogte en volg Daphne

26 Juli 2017 | Nederland, Warmenhuizen

Hoi Hoi!

Vandaag voor het eerst een "reis" verslag, nog even vanuit Nederland.

Vorige week ben ik met mijn vriendinnetjes op vakantie geweest naar Malta. Een week vol gezelligheid, feestjes, drankjes en natuurlijk veel nieuwe mensen (Want ja, ik ben en blijf Daphne die altijd overal vrienden maakt).

Van maandag op dinsdag nacht kwamen we thuis, rond een uurtje of half 2. En dinsdagochtend ging de wekker weer om 6 uur, want ik moest naar het consulaat in Amsterdam voor mijn visum gesprek. Van te voren had ik bedacht om het de laatste nacht op Malta niet heel laat te maken, zodat ik fris en fruitig op mijn gesprek kon verschijnen. Helaas is dit plan mislukt, maar het idee was er!

Daar stond ik dan dinsdagochtend met mijn goeie gedrag voor het Amerikaanse consulaat. Geen tassen mee naar binnen, telefoon uit en door een beveilingspoortje net als op Schiphol. Voor dat ik op vakantie ging had ik nog even snel een lijstje doorgenomen met vragen die ze op het consulaat zouden kunnen stellen. Bijvoorbeeld "Welk werk doen je ouders?", "Wat is je motivatie om daar naar school te gaan?", "Wie bekostigt je reis?" en ga zo maar door.
Nu komt het. Sta ik voor het loket voor het gesprek, vraagt die meneer "Waar ga je heen en voor hoe lang?". Ik natuurlijk in mijn voorbeeldige Engels "Santa Barbara, 10 months". Oke zegt die man, binnen 4 dagen is je visum er.
Heb ik me hier nou zo druk om gemaakt?

A fijn, mijn visum is vandaag dus binnen gekomen en nu is echt alles geregeld.
Tijdens mijn vakantie op Malta ben ik ook in contact gekomen mijn mijn host mom, we hebben gemaild met elkaar. Ze wilde gelijk weten wat ik de eerste paar dagen wil eten en drinken zodat ze dat vast kon inkopen. Lief!

Over 9 dagen is het zo ver en dan laat ik snel weer wat van me horen.

Kusjes van Daphne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 22831

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: