School is officieel begonnen - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu School is officieel begonnen - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

School is officieel begonnen

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hoi allemaal!

Mijn derde week in Amerika zit er al weer op en nog 40 weken te gaan.
Ik moet zeggen, deze week was niet heel spannend, want maandag is school officieel begonnen. Dat betekent iets minder op het strand liggen en iets meer in de school banken. Over schoolbanken gesproken, die stoelen op mijn school zitten echt voor geen meter. De tafel zit er aan vast en je kan net 1 boek op je tafel leggen.

Nou maandag dus. Het was een hele "belangrijke" dag. Niet alleen omdat het mijn eerste echte schooldag was, maar ook omdat er in de ochtend een eclipse te zien was. Iedereen was daar zo excited voor, in de bus hoorde ik allemaal mensen er over praten. Naja ik vond het wel prima. Op school aangekomen besefte ik pas hoe groot de campus is, niet alleen in oppervlakte maar ook in het aantal studenten... Ik begon de dag met Engels grammatica op het hoogste level. In deze klas zitten alleen maar internationale studenten, want het is een Engelse klas als second langauge. Daarna had ik Social Psychology, helemaal aan de andere kant van de campus. Deze les was echt kei moeilijk want die professor praatte heel snel en gebruikte allemaal lastige engelse woorden. Dat wordt dus een uitdaging voor de komende 4 maanden. Als laatste had ik Duits. Ik heb Duits gekozen omdat ik op school in Nederland 5 jaar Duits heb gehad en ik het waarschijnlijk ook nodig heb voor mijn vervolg studie, dus kan ik het hier een beetje bijhouden.
Op maandag zit ik van 10:15 tot 17:50 op school, dus ik was pas aan het begin van de avond thuis.

Op dinsdag en donderdag heb ik geen echte les, alleen volleybal. Ik had een volleybal klas voor gevorderde gekozen en ik had er vet veel zin in. Maar al aan het begin van de les bleek dat het niveau niet heel hoog lag en daar baalde ik best van. Ik wist toevallig dat mijn school ook een echt volleyball team heeft, maar voor mijn gevoel was dat net even een stapje te hoog voor mij. Toch heb ik na de les even geinformeerd of ik daar misschien voor in aanmerking kon komen. Dus ik lekker wezen te kletsen met de assistent coach van het echte team en hij nodigde me uit om 's avonds bij de practice te komen kijken. Daar was ook de head coach en hij zei dat hij 2 coaches naar mijn volleybal klas zou sturen om me te bekijken. (Snappen jullie het nog?)

Woensdag ziet mijn lesrooster er hetzelfde uit als maandag. Dus Engels, psychology en Duits, niet heel bijzonder. Bij Duits hadden we een soort van kleine toets om te kijken of je goed geleerd had. Ik wist alles, maar toen bedacht ik me dat ik alles van Duits naar Engels moest vertalen. Ik was natuurlijk gewend van Duits naar Nederlands. Dus ik op de toets alles in m'n hoofd naar Nederlands vertaald en toen uiteindelijk naar het Engels. Toen ik 's avonds thuis kwam van school ben ik mijn psychology aantekeningen gaan vertalen naar het Nederlands en toen snapte ik pas waar hij de hele les over had staan lullen. Opzich is het best interessant, maar ik moet gewoon nog even wennen aan het tempo waarin gesproken wordt.

Donderdagochtend was mijn volleybal les weer. En inderdaad, er stonden 2 coaches van het echte team te kijken of ik een beetje kon volleyballen. Toen ik thuis kwam zag ik een mailtje van de head coach, hij zei dat de coaches mij wel zagen zitten dus hij nodigde me uit om die avond weer naar de practice te komen om een beetje te babbelen. Hij gaf aan dat ik eerst een medische keuring moest doen voordat ik mocht beginnen met trainen, oke prima doen we dat.

Ik vrijdagochtend naar de medische keuring en wonder boven wonder had ik geen enkele afwijking en was ik dus helemaal goed gekeurd. Maandag ga ik de uitslag naar de head coach brengen en dan laat ik jullie meer horen over m'n volleybal avonturen.
Oh ja, in de tussentijd heb ik dus ook die volleyballessen in de ochtend gedropt en heb ik een A+ gehaald voor die Duitse toets van woensdag.

Nadat ik thuis kwam van die keuring heb ik geleerd voor mijn psychology test die ik maandag heb. Daarna ben ik samen met Max wezen shoppen. Sorry papa en mama, ik heb nieuwe schoenen gekocht...
's Avonds zijn we met een hele groep internationale studenten naar downtown appartments (Studentenhuis) gegaan om pizza te eten en beetje ping pong te spelen. Vanuit daar zijn we met z'n alle naar een huisfeest in een ander studentenhuis gegaan en om half 1 lag ik in bed.

Zaterdag was echt productief. In de ochtend heb ik echt een paar uur zitten leren en nog huiswerk gemaakt voor Engels. Daarna heb ik m'n hele slaapkamer opgeruimd, heel veel wasjes gedraaid en m'n bed verschoond (goed he mam :p). Daarna ben ik naar het studentenhuis van Max gegaan en hebben we echt een lekkere soort salade gemaakt.
' s Avonds was er een bokswedstrijd op tv en iedereen wilde dat natuurlijk zien. Dus heb ik als enige meisje tussen een stuk of 20 gillende jongens boxen zitten kijken. Het plan was om daarna uit te gaan, maar uiteindelijk hebben we gewoon maar weer een random huisfeestje gehouden ergens. Rond 2 uur waren we er wel weer klaar mee en ben ik weer gecrasht in een studentenhuis.
Al die studentenhuizen zitten een beetje bij elkaar in de buurt en mijn huis is echt 3 kilometer verderop. Normaal pak ik 's avonds de uber naar huis, maar dat begint na 3 weken ook een duur geintje te worden. Dus het is goedkoper als ik gewoon ergens blijf slapen en de volgende ochtend gratis de bus naar huis pak.
En dat deed ik dus vanmorgen.

Nu ben ik weer lekker thuis en ga ik nog een beetje leren voor morgen en optijd naar bed.
Als ik meer weet over het volleybalteam laat ik dat natuurlijk ook weten.

Dikke kus vanuit het zonnige Santa Barbara xxx

  • 27 Augustus 2017 - 22:59

    Fiona:

    Hoi Daphne,
    Klinkt alsof je al helemaal ingeburgerd bent. Bevalt je denk ik er g goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 22834

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: