Mijn eerste college games & meer - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Mijn eerste college games & meer - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Mijn eerste college games & meer

Blijf op de hoogte en volg Daphne

10 September 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Haaay daar ben ik weer! Lekker lui vanuit m'n bedje, want zoals je misschien al wel in m'n vorige blogs gelezen heb doe ik op zondag nooit zo veel...

Maandag was het Labor Day in Amerika, dus we hadden geen school. Erg vervelend natuurlijk. Het was een klein beetje een speciale dag voor mij, want maandag 4 september betekent dat ik officieel een maand in Amerika zit. Nog steeds heb ik momentjes dat ik het nog niet helemaal geloof.
Maar oke, deze dag waren we dus vrij. Besluit de coach dat we maar om 8 uur in de ochtend gaan trainen, want dan is het nog lekker koel. Ik (voor het eerst) op m'n fietsje naar school om te trainen. We begonnen met een uurtje weight lifting, lekker buiten in het football stadion. Daarna hadden we nog 2 uur binnen training. Na de training kwamen 2 coaches naar me toe om mijn eerste VAQUERO (zo noemen ze al onze school teams) trainingsshirt te geven en te vertellen dat ik vanaf nu ook mee mag naar alle wedstrijden, dus ik was heel blij!

Dinsdag heb ik echt geen zak uitgevoerd. Om 3 uur heb ik de bus naar school gepakt om weer lekker 3 uur te gaan trainen. De trainingen zijn echt heel leuk, heel gevarieerd en eigenlijk zijn alle oefeningen wel leuk.

Woensdag had ik weer school na een week geen les. Ik begon de dag met Engels en ik blijf me daar gewoon steeds weer verbazen, want er zitten best vreemde mensen in die klas. Gelukkig is niemand Nederlands dus niemand kan dit lezen. Maar soms heb ik echt het gevoel alsof ik met kinderen van 10 in de klas zit...
Na school had ik 2 uur training, want ik mis 1 uur vanwege mijn lessen. Na de training ben ik samen met Robin naar 2 winkels geweest, want ik moest een pyjama hebben. In het weekend hadden een paar meiden een pyjama feestje geregeld. Maar ik kon nergens een geinige pyjama vinden, Robin en ik hebben wel veel lol gehad. Ik zal wel een foto bijvoegen van in de winkel.
Daarna hebben we samen lekker noodles gegeten in een restaurantje en we hebben super lang zitten kletsen over van alles en nog wat.

Donderdag begonnen we om 4 uur met een team meeting en video analyse en daarna hadden we 2 uur training. De training ging echt super goed en iedereen was echt heel erg gemotiveerd en enthousiast. We hebben zo'n ballen kanon in onze gym en zoals de naam al zegt is het een hoog kanon die kei hard ballen afschiet en die moet je dan verdedigen. De eerste keer was ik best bang maar daarna vond ik het heel leuk en het ging ook nog goed. Ook had mijn coach een trainingspak mee voor me, maar deze was echt veel te klein..
Na de training ging ik snel naar huis want 's avonds gingen we naar de bioscoop. Lars had me uitgenodigd en we waren en met ongeveer 20 studenten van coral group. Ze hadden de film IT uitgekozen en ik HAAT horrorfilms. Naja opzich was de film ook wel geinig maar ik hou er gewoon niet zo van. Na de film zijn we nog met een groep naar het Downtown studentenhuis gegaan.

Vrijdag had ik geen lessen alleen volleybal. Ik moest er iets eerder zijn, want ik zou vandaag mijn locker krijgen en mijn eerste wedstrijd jerseys. Ik heb een witte met lange mouwen gekregen en een grijze met korte mouwen en ik ben nummer 15. Binnenkort krijg ik de rest van de spullen.
Na de training hebben Robin en ik een dvd gehuurd en hebben we na het eten lekker op de bank gelegen en een film gekeken.

Zaterdagochtend ging het wekkertje om 06:15.... Er rijden natuurlijk nog geen bussen rond dit tijdstip, dus ik weer braaf op m'n fietsje naar school. We moesten om 07:45 verzamelen bij de fysio zodat iedereen nog even behandeld kon worden voor de wedstrijd. (Ik had eens een keertje nergens last van dus ik zat lekker toe te kijken hoe mijn teamgenoten half gemarteld werden).
Het gaat er hier allemaal zo anders aan toe en het is zo lastig uit te leggen wat precies de verschillen zijn.
Om 08:30 zaten we in de vergaderkamer om nog de laatste dingen te bespreken voor de wedstrijd begon en om 09:00 begonnen we met de warming up. Naja het leek meer op een korte training. En om 10 uur begon de wedstrijd.
Ik stond natuurlijk niet in de basis, want ik ben net nieuw en nog niet helemaal gewend aan het team. Maar het was echt super tof om te kijken en een deel van het team te zijn. We speelden tegen Fullerton en wonnen met 3-1.
Na de wedstrijd gingen we weer terug naar de vergaderkamer om te rusten. Ze hadden live football aanstaan en we hadden broodjes besteld bij een restaurant.
Om 1 uur stonden we weer op het veld voor de warming up voor de wedstrijd van 2 uur. We wonnen 3-0 van Golden west. Lars, Max en Angel kwamen kijken echt super lief.
Na de de wedstrijd ben ik met Lars en Max naar state street gefietst om nog wat te eten en toen ging ik naar huis.
Thuis heb ik eventjes op bed geleden, ik was echt gesloopt. Maar niet voor lang, want om 7 uur zat ik weer op het fietsje naar het downtown studentenhuis om een filmpje te kijken. Daarna ben ik naar wintertown studentenhuis gegaan en vanuit daar naar Victorian studentenhuis. Daar was dus het pyjama feestje en het was echt mega leuk. Er waren deze keer ook veel meer Amerikanen dan normaal, want normaal zijn we alleen maar met internationale studenten. Na het feestje zijn Lars, Max en ik nog even naar wintertown gegaan en toen heb ik de uber naar huis gepakt.

En toen was het al weer zondag en was er weer een hele leuke week voorbij. Toen ik wakker werd heb ik even met papa en mama gefacetimed die net terug kwamen van de jaarlijkse familie dag. Volgend jaar ben ik er weer bij hoor!
Nu lig ik lekker op bed, beetje huiswerk maken, Netflix kijken en een blogje schrijven.
En ohja, woensdag krijgen we een oppashondje voor 2 weken! Super schattig.

Ik hoop dat jullie mijn blogje weer leuk vonden. Ik vind het in ieder geval heel leuk om jullie reacties te lezen. En iedereen die tegen papa of mama heeft gezegd "Groetjes aan Daphne", jullie krijgen allemaal de groetjes terug. Super lief van jullie. Houden jullie ze wel een beetje in de gaten voor me? Want volgens mij doen zij ook alleen maar leuke dingen.

Dikke kus vanuit Santa Barbara van deze officiële VAQUERO LADYY!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 22818

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: