3 Wedstrijden - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu 3 Wedstrijden - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

3 Wedstrijden

Blijf op de hoogte en volg Daphne

18 September 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Daar ben ik weer!
Is het nog leuk om af en toe wat van me te lezen? Of begint het al wat te vervelen?

Laten we beginnen met een beetje sad nieuws, het oppas hondje komt niet meer. Een heel verhaal, maar uiteindelijk gaat het hondje ergens anders heen. Komt voor Robin eigenlijk wel goed uit, want ze gaat bijna op vakantie en ze moet nog heel veel doen.
Nadat ik mijn blog online had gezet zondag, ben ik toch nog wat gaan doen. Aan het eind van de middag heb ik de bus naar Lars (niet mijn broer ofcourse, maar een vriend hier) z'n huis gepakt en daar hebben we met alleen maar Duitsers een Duitse tv show gekeken en pizza gegeten. Niet echt bijzonder, maar ik denk ik meld het even ;p

En toen begon de "schoolweek" weer. Maandag had ik weer een normale school week. Engels, social psychology en Duits. Mijn psychology leraar lijkt echt op Einstein met van dat wilde witte haar. Hij praat altijd rete snel en soms heb ik na een kwartier nog niet door waar hij het over heeft. Gelukkig zet hij altijd al zijn presentaties online zodat ik het thuis nog een keer door kan lezen en sommige woorden kan vertalen, dan snap ik het al veel beter. Na school had ik weer training, zoals elke dag. Na de training ben ik met Robin wat wezen eten bij haar favoriete restaurantje. Ze komt daar altijd met haar vriendinnen voor happy hour, kunnen ze mooi goedkoop drinken. Toen we klaar waren zijn we nog even snel langs de grocery store geweest, want we wilden smooties maken. (Nu zowat een week later en ik heb pas 2 smooties gemaakt..)

Dinsdag ochtend werd ik wakker met een appje van papa "ben je wakker", ik had nog niet geantwoord of ik had paps gezicht op m'n scherm. Eventjes gefacetimed en gekletst over onze vakantie als pap en mam hier zijn. En toen vertelde papa dat Lars (nu heb ik het wel over mijn broer) waarschijnlijk ook deze kant op kwam, aaaaah en dat vind ik echt mega leuk!!
De tentamens komen er aan komende week, dus ik heb de hele ochtend en begin van de middag zitten leren. Dat is weer even wennen hoor. Daarna heb ik nog even met Lars gefacetimed, want die had ik al een tijdje niet meer gezien. We zijn er allebei wel over uit dat Las Vegas een mooie plek om oud en nieuw te vieren dit jaar, dus pap en mam haha. Lars is natuurlijk ook uit huis sinds eind juli. Heeft hij een parkiet gekocht als gezelschap, hoe mega schattig is dat. Hij lijkt een beetje op de parkiet die onze oma een paar jaar terug ook had toen ze alleen woonde.
Na Lars weer gezien te hebben ben ik naar de training gegaan en heb ik weer lekker 3 uurtjes getraind. Geen mega zware training, want we hadden de dag daarna een wedstrijd.

Woensdag had ik weer een schooldag en ik had een 8 voor mijn psychology SO, werpt het leren toch z'n vruchten af he. Aan het eind van de dag had ik mijn eerste tentamen voor Duits, ze noemen dat hier midterms. (Ik zie net online dat ik een A+ heb gehaald). Na de midterm was het tijd voor de wedstrijd! De wedstrijd begon om 7, maar we moeten er altijd 2 uur van te voren zijn. De warming up alleen al duurde een uur, maar volgens mij had ik dat in m'n vorige blog al verteld.
Voor de wedstrijd begon moesten we allemaal op de achterlijn staan in volgorde van de nummers met ons gezicht naar de Amerikaanse vlag om vervolgens het volkslied te zingen, super bijzonder! Daarna werden alle basisspelers voorgesteld aan het publiek en kon de wedstrijd beginnen. De tegenstanders waren niet zo goed, dus de coach had de mogelijkheid om veel te wisselen. En met een team van 16 speelsters heb je ook altijd wat om te wisselen. In de tweede set mocht ik er in om te serveren, officieel mijn debuut voor SBCC. En in de derde set mocht ik er weer eventjes in. We wonnen met 3-0! Het was trouwens heel lastig om mijn naam uit te spreken toen ik het veld in gewisseld werd. Ik weet niet hoe, maar volgens mij heet ik Vurkenmen of iets in die richting...

Donderdagochtend ben ik m'n fiets op gaan halen, want die stond nog steeds bij een studentenhuis waar we een feestje hadden vorig weekend. M'n band was geknapt, dus die heb ik gelijk even laten maken. Toen ik thuis kwam was het nog steeds ochtend, ik voelde me al zo productief lol. Ik ben gelijk weer gaan leren tot dat in de middag de pakketjes bezorger kwam met een pakketje uit Nederland. Pap en mam hadden mijn volleybal kleren toegestuurd, want ik had niet alles meegenomen uit Nederland. En aangezien ik mezelf een aardig arme student vind, vond ik het zonde om nieuwe kleren aan te schaffen. Er zaten ook lekker stroopwafels in en een lief kaartje van mama. Daarna ben ik weer wezen trainen en met de bus terug naar huis gegaan. Thuis heb ik echt mega snel gedoucht en alles en ben ik naar Max gegaan, daar hebben we gezellig met een stuk of wat vrienden wat gedronken en gewoon een beetje gezellig rond gehangen.

Vrijdag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen, want ik was bek en bek af. We hadden maar een korte training, want na de training hadden we team uitje naar het huis van een van de coaches. Misschien heb je het op facebook gezien, maar zijn huis is megaaaa. Hij woont net voor de bergen tussen Santa Barbara en Goleta in. Er staan bijna geen huizen omheen, dus hij heeft echt z'n eigen plekje. In de tuin was een mega zwembad met glijbaan en een hot tub. In een andere kamer stond een biljarttafel en aan de zijkant van het huis een pingpong tafel. Hij en de andere coaches hadden eten geregeld dus we hebben met het hele team lekker gegeten en "gechilld".

Zaterdag ging de wekker weer om 7, gamedayyyy! Robin bracht me naar school, met de fiets in de kofferbak. De eerste tegenstanders waren opzich best goed, maar wij wonnen met 3-1. Na deze wedstrijd hadden we wat tijd voor ons zelf. De helft ging naar huis, want die wonen naast de school. En de andere helft ging ergens lunchen met hun ouders. En naja dan had je mij, geen huis naast de school en al helemaal geen ouders om mee te lunchen. Hey maar oh ik ben zo slim. Ik had mijn study boeken mee genomen en wat eten en ik heb zitten leren in de locker room (klink best sneu als ik dit zo lees, ik was niet sneu hoor). Ook heb ik nog even gefacetimed met mijn Malta Meisjes die allemaal aan een wijntje zaten voor de Tuitjenhorner kermis.
De tweede tegenstanders waren best slecht, dus die wedstrijd was snel met 3-0 gespeeld. En ik heb weer een paar puntjes gespeeld!
Max en Lars waren weer komen kijken dus na de wedstrijd zijn we lekker met z'n drieen wezen eten in de harbor en daarna hebben we nog even op een strand eilandje gelegen. Naja gelegen, die jongens hebben stom weg met een bal staan overgooien en ik lag weer lekker te leren in de zon. Tegen de begin van de avond zijn we naar state street gegaan en hebben de jongens nog een ijsje gegeten en vervolgens ben ik naar huis gegaan om te douchen. Ik ben letterlijk 30 minuten thuis geweest en toen zat ik al weer op de fiets terug naar Lars en Max. Van studentenhuis naar studentenhuis en uiteindelijk belanden we bij een random avondje in victorian house. Toen de buren begonnen te klagen over geluidsoverlast zijn we terug naar Max z'n huis gegaan en hebben we pizza besteld. Vervolgens ben ik daar in slaap gevallen.

Ik werd dus wakker in de woonkamer van Max zn huis zondag ochtend. Er was eerder die week een soort van ruzietje omdat de keuken echt een teringzooi is altijd. En eerlijk, het was ook best een rotzooi, maar het is een studentenhuis. Je leeft met 9 mensen in 1 huis, dat kan je niet laten glimmen. Maar oke, ze hadden een beetje gelijk. De gootstenen lagen vol met allemaal afwas en er was niet echt meer ruimte in de keuken. Dus Bianca, Max en ik kwamen op een mega goed idee. Terwijl iedereen lag te slapen hebben wij met z'n drieen de hele keuken en woonkamer schoongemaakt.
En nu lig ik weer lekker thuis op m'n bedje. Al het huiswerk voor de komende week is gedaan en ik heb ook wel weer genoeg geleerd.

Wat ik wel begin te merken nu ik niet met pap en mam woon, is dat m'n geld er wel snel doorheen gaat en dat ik echt aan het opletten ben met wat ik koop. Ik heb een soort bonuskaart bij een van de grocery stores en ik word gewoon vrolijk als ik weer 2 dollar ofzo heb bespaard.

Komende week heb ik voor doordeweeks niet veel op de planning staan. Alleen een afspraak met de owner van mijn housing organisatie. Even babbelen over de housing mogelijkheden voor volgend semester.
Vrijdag eind van de ochtend vertrek ik naar Los Angeles met het team om daar een toernooi te spelen en ik kom zaterdag weer thuis.
Ik heb wat foto's op facebook gezet mochten jullie daar benieuwd naar zijn.

Dikke vette knuffel vanuit hier en over 257 dagen ben ik weer thuis!

ps. ik heb nog steeds geen heimwee!!
pps. ik wacht ook nog steeds op mijn eerste Amerikaanse droom
ppps. ik denk al wel vaak in het Engels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 22832

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: