Toernooi in Los Angeles! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Toernooi in Los Angeles! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Toernooi in Los Angeles!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

25 September 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Haaaay guyss!

Weer een week later, oefff tijd gaat zo snel hier. Ik ben hier al bijna 2 maanden, kun je je dat voorstellen? Mij gaat het veel te snel hoor. Ik moet er niet aan denken dat ik over 8 maanden weer "gewoon" in het koude kikkerlandje zit, brrr.
Maar oke, deze week was echt heel druk maar super leuk!

Behalve maandag, maandag was saai. School was saai en ik heb niet echt het gevoel dat ik maandag iets geleerd heb.. Ik had wel weer een 8 voor mijn psychology test, waar ik heel blij mee ben. Ik moet echt m'n best doen om daar goede cijfers voor te halen. De training was echt mega kort, want het basketbal team had de zaal nodig voor de foto's en physics. Dus ik was lekker op tijd thuis.

Dinsdag was een standaard dag. Overdag heb ik huiswerk gemaakt en geleerd. Aan het eind van de middag weer naar school voor video analyses en een training.

Woensdag had ik een tentamen voor psychology en het was veel te moeilijk, ik wil niet eens weten wat m'n cijfer is.. Maar ik heb hem wel helemaal gemaakt, dus we hopen maar op het beste.
Wij, met ons team, zijn bezig met een campagne. We zamelen geld in voor ons team en voor het team volgend jaar. Dus we moesten een korte campaign video maken. Ik zal de link onderaan m'n blog zetten. Doordat we deze video moesten maken kwam ik echt een half uur te laat in de Duitse les. Volgens mij boeit het m'n lerares niet zoveel, want ik haal toch alleen maar A+'s voor Duits. En ik moet ook altijd 50 minuten eerder weg bij Duits voor de training, dus ik had echt een hele korte les.
De training ging echt heel goed en ik begin echt nieuwe dingen te leren (ja dat kan nog na 10 jaar volleybal).

Donderdag was een leuke dag. Nou oke de dag begon best saai met huiswerk, maar ook dat moet gedaan worden he. De volgende dag vertrokken we naar LA, dus deze dag heb ik m'n tas ingepakt. Weer veel te veel natuurlijk, want ik neem altijd veel te veel spullen mee als ik een nachtje weg ga. Toen alles eindelijk ingepakt was ben ik naar school gegaan om weer te trainen.
Deze keer kwam Mia me ophalen na de training, Mia is de baas van Coral Group, zij regelt mijn housing hier in SB. Samen gingen we naar haar kantoor om even te babbelen over de mogelijk heden voor volgend semester. And guess what, Daphne gaat verhuizen halverwege december!! Ik heb het echt heel erg naar m'n zin hier bij Robin hoor, ze maakt mijn exchange jaar echt super leuk. Maar ik wil ook ervaren hoe het is om in een studentenhuis te leven. Zoals ik al zei ben ik hier nu bijna twee maanden en in die twee maanden heb ik alle studentenhuizen van coral group gezien, dus kon ik zelf kiezen wat me het leukste lijkt! Ik heb een kamer gekregen in het huis wat bij mij op nummer 1 stond. Het is een terrein met 4 huizen en er wonen jongens en meiden van all over the world. Om het hele terrein staan hekken met codes, dus niet iedereen kan zomaar binnen komen. En achter de huizen is een soort binnenplaats met een kampvuur plek en een soort overdekking met banken. (Ik zal een foto van het huis bijvoegen).
Na het gesprek met Mia ben ik naar de Starbucks gelopen om wat huiswerk te maken, ja het is vrij normaal hier om je huiswerk te gaan zitten maken in de Starbucks met een kop koffie. Vervolgens naar de grocery store om nog wat (gezonde) snacks te halen voor de LA trip en daarna naar een restaurant om eten te halen voor Lars en mij. Vanaf dat restaurant ben ik helemaal (1,3 km!!!) naar Lars z'n huis gelopen en hebben we lekker zitten eten.
Donderdag is studentenavond, ook hier blijkbaar. Dus iedereen ging uit. Maarja, de volgende dag hadden we een wedstrijd en dan mogen we de dag er voor niet uit. Lars zit in het basketbal team en hij had de volgende ochtend training. Naja verschil moet er wezen. Wij lekker thuis op de bank en de rest te feesten in la brizza.

Vrijdag was dan eindelijk de dag, toernooi in LA. Maar eerst nog even met paps facetimen natuurlijk, beetje kletsen over m'n nieuwe huisje en over de vakantie met z'n 4e in december. Ik kan echt niet wachten om ze te zien !!!! (nee geen heimwee).
Op school aangekomen moest ik nog wat dingen uit m'n locker pakken en toen konden we vertrekken naar LA. We hadden twee busjes van school, dus dat paste precies. Onderweg maakte we nog een stop bij een grocery store om lunch te kopen (met geld van school), maar ik was veel te goed voorbereid en had m'n eigen lunch mee lol.
Toen we aankwamen in LA keek ik m'n ogen uit. We speelden in de college van LA Pierce en daar was werkelijkwaar alles. Van zwembad tot tennisbaan tot gymzaal. De eerste wedstrijd was tegen Butte College (beetje rechtsboven San Francisco). Niet heel moeilijk en een 3-0 winst.
Daarna gingen we naar ons hotel om onze spullen te droppen. Iedereen was vet hongerig dus zonder te douchen gingen we met z'n alle uit eten bij een Italiaans restaurant. En laat ik nou net nog dat geld van school hebben wat we kregen, dus dit was een mooi goedkoop etentje voor mij. Uhu, ik moet sinds twee maanden bijna alles zelf betalen dus ik probeer "verstandig' met geld om te gaan.
Ik sliep samen met Avery (de libero) en Kiana (de setter en een van de aanvoerder) op de kamer. Het was echt super gezellig en om half 10 lagen we alle 3 knock uit in ons bed, zo moe waren we.

De volgende dag gingen we lekker ontbijten met z'n alle. We hadden zo'n heerlijk buffet dus we konden zo veel eten wat we wilden en dat heb ik ook zeker gedaan :p
We speelden pas om 1:30pm, maar we gingen al optijd naar de sporthal om andere teams te kijken.
Ik heb de eerste paar wedstrijden van het seizoen gemist, omdat ik toen nog niet in het team zat. Maar toen heeft mijn team 2 keer tegen Bakersfield gespeeld en helaas 2 keer verloren. Bakersfield stond voor onze wedstrijd nog op de 3e plek van heel California. Maar toen moesten we dus tegen Bakerfield spelen en we waren er op gebrand om niet nog een keer te verliezen, We speelden echt mega super goed en wonnen 3-2. Dus zij staan niet langer meer op nummer 3.
De volgende wedstrijd zou pas op z'n vroegst om 6:30pm beginnen, dus we hadden en hele lange break.
Tijdens de break heb ik m'n huiswerk gemaakt en heeft onze ass. coach Subway gehaald voor ons.
Uiteindelijk begon even na zevenen onze wedstrijd tegen Grossmont (nummer 4 van California) op centercourt. Dit team bestond uit 20(!) speelsters en sommige waren echt mega groot. De midden was '6"5. Ik weet niet precies hoelang dat in cm is, maar ik ben '5"10 dus dat betekent dat zij echt groot was.
Tijdens de warming up kwamen ze echt heel intimiderend over maar onze servicedruk lag zo hoog dat de tegenstanders het maar niet onder controle kregen. 3-0 winst voor ons en dat betekent een eerste plek op het LA Pierce Tournament 2018 en een flinke stijging in de California ranking. Volgens mij staan wij nu 3e van de hele staat.

En dan zondag. Normaal voer ik echt geen ruk uit op zondag, maar vandaag ben ik gewoon bijna de hele dag op pad geweest. Als eerst ging ik naar Lars en samen gingen we naar Max. En met z'n drieen hebben we even snel geluncht aan State Street. Een tijdje terug hadden we een stukje strand ontdekt waar bijna geen toeristen komen en waar het altijd rustig is, dus daar gingen we heen. De jongens gingen lekker zwemmen en ik lag in de zon, het was vandaag weer bijna 30 graden :) Ook Lars z'n teamgenootje Noah kwam nog even langs, hij komt uit een ander deel van Amerika dus eigenlijk is hij ook een soort van exchange student. We hebben echt de hele dag op het strand gelegen en aan het eind kwamen Yotam, Niv en Henry ook nog om sunset te kijken. Oh ja ik ben trouwens echt one of the guys soms hahah.
Na sunset zijn we naar een goedkoop maar lekker sushi restaurantje geweest om sushi mee te nemen naar huis. We hebben in Lars z'n half open garage zitten eten en daarna gingen we nog even langs Max z'n huis. Zij wonen echt een halve straat uit elkaar, super handig.

En toen was het al weer 10 uur toen ik thuis kwam en me rot schrok dat ik nog huiswerk moest maken voor Engels voor 11:59 pm. Dus dat heb ik net even gedaan en nu lig ik lekker in m'n nest klaar om te gaan slapen.
Hopelijk heb ik jullie weer een beetje op de hoogt gehouden (Ja ook jou Rik!?) en weet iedereen dat het goed met met gaat.
Dan ga ik nu lekker slapen, want ik moet morgen naar school...

Groetjes aan iedereen en een dikke kus vanuit het nog steeds warme SB!
xxxxxxx

Dit is de link naar onze campaign page met een leuk filmpje! Doneren mag natuurlijk altijd.
http://app.eteamsponsor.com/ETS/supportUs/52616553?fund_participant_id=54039447&program=246610&fundraiser=52616553&participant=54039445&source=facebook

ps. Ik had vandaag trouwens een gesprek met een Amerikaanse vrouw en een Belgische meneer. Echt een gesprek in vlekkeloos Engels, behalve m'n beetje Nederlandse accent natuurlijk. Maar deze mensen waren echt mega verbaasd over hoe goed m'n Engels is, hoe leuk is dat om te horen!

pps. Ik begin nu toch echt in het Engels te dromen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 22846

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: