Another week in Cali - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Another week in Cali - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Another week in Cali

Blijf op de hoogte en volg Daphne

23 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hay guys!

Hoe gaat het met jullie in het koude kikkerlandje?
Hier is het nog steeds lekker warm en de voorspelling voor volgende week zijn ook nog lekker, zo'n 30+ graden. Als ik de mensen die hier al langer studeren mag geloven, blijft het weer hier in de winter ook super goed. De nachten worden wel wat kouder, dus ik heb nu echt een dekbed. Voorheen sliep ik alleen onder zo'n lakentje.

Deze week was geen hele bijzondere week, maar ik heb wel weer wat leuke dingen gedaan.

Woensdag hadden we een wedstrijd in Moorpark. Dat was zo'n 1,5 uur rijden dus ik mocht de laatste les van de dag missen. In de bus was het aardig rustig, iedereen zat lekker met z'n muziek in z'n oren en sommige lagen te slapen. We kwamen redelijk vroeg aan in Moorpark, dus we stopte even op een parkeerplaats met wat winkeltjes. Iedereen ging naar de Starbucks om wat te eten en/of te drinken. We mogen geen frappuccino's enzo van de coach, geen idee waarom. Ik drink dat trouwens sowieso niet.
Toen we bij Moorpark college aankwamen was het heren basketball team nog aan het trainen, dus daar hebben we even gekeken. Op papier was Moorpark heel goed, dus het zou een spannende wedstrijd gaan worden. En of... De eerste set stonden we best ver achter maar vochten nog terug naar 20-20, helaas verloren we de set met 25-22. De tweede set was ook heel close en eigenlijk is die set niet helemaal netjes afgelopen, want de scheids gaf het laatste punt aan Moorpark terwijl dat onterecht was. Niemand hier wordt trouwens boos op de scheids, iedereen accepteert alle beslissingen.
De derde set begonnen we super goed en dat resulteerde in 20-25 overwinning voor ons.
Er moest dus een vierde set gespeeld worden. Ik heb dit seizoen nog nooit zoveel excitement gezien in het team. Zoooo close de hele tijd, maar uiteindelijk verloren we met 26-24. Dit was dus de eerste wedstrijd die we verloren. Voordat ik in het team kwam hadden ze al wel 4 keer verloren, maar niet in de competitie ofzo.
Na deze wedstrijd hadden we er 15 gewonnen en 5 verloren.
Op de terugweg gingen we even eten bij Panda Express, een Chinese food keten. (School betaald, altijd fijn). En daarna lekker naar huis m'n nest in.

Donderdagavond is natuurlijk studentenavond, maar omdat ik vrijdag een wedstrijd moet ik een beetje rustig aan doen. Daarom hebben we met wat vrienden een filmpje gekeken in Wintertown en ging ik mooi op tijd naar bed.

Vrijdag ging ik samen met Robin en Max naar de pumpkin patch. Een boerderij met allemaal pumpkins en met een paar dieren. Echt heel grappig om een keer mee te maken, we hadden 2 pumpkins gekocht.
Daarna gingen we met pumpkins in de bus naar Max z'n huis en vanuit daar ben ik naar school gegaan voor de wedstrijd tegen Allan Hancock. Voor de wedstrijd ben ik nog even snel naar de fysio gegaan die m'n kuiten helemaal heeft uitgerold met de roller.
Allan Hancock staat over het algemeen niet echt bekend om dat ze goed zijn. Hun team bestaat uit 7 speelsters inclusief libero.. en jup, ons team bestaat uit 16 speelsters.
We begonnen de wedstrijd met het basisteam en al gauw bleek dat de tegenstanders inderdaad heel slecht waren, dus de coach ging flink wisselen. Ook ik heb in de eerste set een paar puntjes gespeeld. We wonnen de eerste set met 25-7.
De tweede set begonnen we niet met de basis, maar met een mix van het A en B team. Al vrij snel mocht ik het veld in en heb ik bijna de hele set gespeeld en opzich ook aardig goed. Deze set wonnen we 25-5.
De derde set begonnen we met alleen maar B speelsters. Ik mocht bij een stand van 7-2 het veld in en ik heb weer een paar keer gescoord. Maar alle credits naar Kiana, want zij serveerde ons naar een 25-2! Iedereen was blij met de overwinning en nu staan we op 16 wins en 5 loses.

Zaterdag gingen we pumpkins curven en dat was echt heel grappig om een keer te doen. Max was zoals gewoonlijk weer eens mega laat, dus ik begon in m'n eentje en later kwam hij helpen. Er was ook een BBQ en heel veel snoep. Maar in het kader van iets gezonder eten heb ik niet gesnoept (best wel proud op mezelf want er was echt mega veel snoep). Wij waren te laat klaar met onze pumpkin, maar hij was wel gaaf geworden. We hadden een grote pumpkin uitgehold en er een gevangenis van gemaakt en een kleine pumpkin was een verdrietige gevangen. En toen die kleine in de grote gezet.
Zita, Jan en Melina hadden de wedstrijd gewonnen!

's Avonds zijn we met wat vrienden naar downtown apartments gegaan en daarna naar wintertown. Het was echt super gezellig. Alleen aan het einde viel ik behoorlijk hard en nu is m'n hele knie opgezwollen.. Dus maandag ga ik naar de teamfysio even kijken wat het is, want het doet best wel pijn.

Zondag heb ik eerst heel lang op bed gelegen en toen ben ik naar Lars gegaan. Hier hebben we echt letterlijk niks gedaan. We zaten met wat jongens en Simmi buiten een beetje van de zon te genieten.
Later zijn Simmi, Lars, Elias, Robin (niet m'n hostmom) en ik met de auto naar state street gegaan om eten te halen. Iedereen ging aan de hamburgers en friet, maar ik heb lekker een (veel te dure) smoothie gehaald.

Komende week hebben we 2 wedstrijden tegen Cuesta en Ventura en er staat een Halloween feestje op de planning.

Sorry, ik mis jullie nogsteeds niet.. Haha dat klinkt wel lullig. Nee ik heb het hartstikke leuk hier en nogsteeds 0 gevoel van heimwee.
Ik kreeg net trouwens een appje van pap en mam dat ze hun vlucht hebben geboekt. Dus over 2 maanden heb ik m'n lieve ouders en broer weer om me heen.

Heel veel groetjes uit Cali en tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 22822

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: