Volleybal en feestjes - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Volleybal en feestjes - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Volleybal en feestjes

Blijf op de hoogte en volg Daphne

05 November 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Haaaaaay everyone!

Deze week zit ik al weer 3 maanden in het veel te mooie Santa Barbara. En zoals ik waarschijnlijk al een miljoen keer gezegd heb, zit ik helemaal op m'n plekje en voel ik me 100% thuis in Amerika.

Deze week was eigenlijk heel oninteressant, maar het weekend was wel super gezellig met een hoop vrienden.

Maandagochtend werd ik wakker maar zat er gewoon echt 0.0% energie in m'n lichaam, dus ik had er voor gekozen het eerste uurtje school te skippen.(sorry pap en mam) De regel is hier dat je een les 2 keer mag missen zonder reden, maar gelukkig was dit pas de eerste en waarschijnlijk de laatste keer.
Ik ben wel voor de andere les naar school gegaan, want die was pas in de middag. Onderweg naar school heb ik de uitslag van de MRI scan opgehaald en zoals iedereen al had verwacht was alles wel goed. Het enige wat ze zagen was een kleine afwijking aan m'n knieschijf, maar dat is waarschijnlijk gewoon aangeboren.

Dinsdag was saai. Ik heb de training gekeken en 's avonds kwamen Lars en Max me op halen en hebben we een tijdje buiten bij Lars z'n appartement gezeten.

Woensdag was de eerste belangrijke wedstrijd van de week. Maar eerst moest ik natuurlijk gewoon naar school toe. In de pauze heb ik een uur met pap en mam gefacetimed. Ik zat nog lekker in m'n korte broek in de zon terwijl de twee oudjes thuis op de bank zaten met hun sweater aan.
Om 6 uur begon de wedstrijd tegen Ventura. We hadden al een keer van ze gewonnen tijdens de uit wedstrijd, maar we moesten echt nog een keer van ze winnen. En dat deden we zeker: 3-0 (16,17,19).

Donderdag hadden we onze trainingstijden met het women basketball team geruild, dus we waren al om 5:30 klaar. Robin en een vriend van haar kwamen me ophalen en toen zijn we naar een cafe gegaan en hebben we daar gegeten.

Vrijdag was DE wedstrijd tegen Moorpark. Uit hadden we 3-1 verloren van ze, dus we moesten nu minimaal 3-1 winnen om nog conference champs te worden. Voor de wedstrijd deden we ons vaste ritueel. Namelijk met het hele team in de video kamer, licht uit, muziek aan en kei hard dansen en zingen. Ondertussen stroomde ook de tribune vol met supporters van ons en ook supporters van de tegenstanders. Wat super leuk was om te zien is dat er spelers van het basketball, football, baseball, mens volleyball en cross country team waren om ons te aan te moedigen. Er hing echt een vet goeie sfeer in de hal en na het volkslied konden we ein-de-lijk beginnen. En het ging gelijk super goed, de eerste set wonnen we met 25-17. De tweede set begon hun beste buiten aanvaller opeens te rammen dat was niet normaal, dus we stonden de hele tijd een beetje met een achterstand. Maar aan het einde van de set herpakte we ons en wonnen we met 25-20. In de derde set was iedereen nog steeds super hyped en deze set wonnen we met 25-16. En de ontlading van iedereen was echt bizar. Het jongens volleybal team maakte zo'n erehaag voor ons waar we allemaal onderdoor moesten rennen. Het was echt super vet om mee te maken.
Dat we 3-0 gewonnen hebben van Moorpark betekent het nog niet dat we officieel conference champs zijn, maar we spelen nog 2 wedstrijden tegen de onderste 2 team waar we beide al appeltje eitje van gewonnen hebben. Maar we blijven realistisch want we moeten het natuurlijk wel nog doen he!
Na de wedstrijd zijn Giel en ik naar de Chinees gegaan om eten te halen en daarna door naar Max. Giel en ik hadden echt heel veel zin in een feestje, maar echt letterlijk niemand wilde iets doen. Dus we hebben daar een beetje Netflix gekeken en daarna ben ik op de bank gecrasht.

De volgende ochtend ging ik weer naar huis en heb ik wat huiswerk gemaakt en nog even een kleine nap gehad. Halverwege de middag ging ik samen met Giel naar downtown apartments, want Simi vierde haar verjaardag. In de avond even wat gegeten bij de Japanner met Bianca, Robin en Jonathan en toen zijn we weer naar een ander studentenhuis gegaan. Vanuit daar naar het huis waar ik volgend semester ga wonen en toen gingen we uit in IV. Er waren best veel feestjes, maar het was echt heel erg crowded...
Toen we terug kwamen heb ik in een studentenhuis geslapen, want er was een bed leeg die avond :)

Nu is het al weer zondag en lig ik lekker op m'n bedje. Niks meer op de planning vandaag, gewoon lekker vroeg slapen vanavond.

Komende week spelen we de laatste twee wedstrijden in de conference, het zijn beide uitwedstrijden. Volgens mij wel dichtbij, 1,5 tot 2 uur rijden dacht ik.

Hopelijk vonden jullie het weer leuk om iets van me te horen! Heel veel groetjes uit Amerika xxxx

ps. papa en mama komen over 44 dagen en Lars over 53 dagen, dus ik ben stiekem al een beetje aan het aftellen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 22826

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: