2 Weken in 1 blog - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu 2 Weken in 1 blog - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

2 Weken in 1 blog

Blijf op de hoogte en volg Daphne

11 December 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Haayy, ben ik weer!

Een weekje te laat, oeps.. Ik heb eigenlijk niet echt heel veel bijzonders te melden. Volgens mij is iedereen wel een beetje op de hoogte van wat er allemaal aan het handje is in het mooie Santa Barbara en de omgeving.

Vorige week was de laatste lesweek van het semester. Dus ik heb de laatste lessen Engels en Duits gevolgd en voor de rest heb ik in de pauzes weer veel in de bieb gezeten om te leren voor de finals. We hadden vorige week maandag ook een team meeting om het seizoen nog door te spreken en om plannen te maken voor een etentje met z'n allen.
Vorige week donderdag heb ik ook iets heel bijzonders gedaan, maar ik denk dat iedereen dat wel al weet. Ik heb een tattoo genomen. Mijn nieuwe kamergenootje Lena ging gezellig mee naar de tattooshop en we waren eigenlijk zo klaar. Ik vond zelf dat de pijn echt heel erg meeviel, maar zodra hij dichter bij m'n enkel kwam deed het wel ietsjes meer pijn. Toch heb ik de hele tijd met een lach op mijn gezicht op die tafel gelegen, want ik was gewoon zo excited!

De dag daarna hadden we het etentje met het team bij Karissa thuis. Ze woont in Goleta, dus Nikki haalde me thuis op en toen zijn we met de auto naar Karissa gereden. Echt een super mooi huis met een tof uitzicht. We hadden Mexicaans en na het eten hadden we secret santa. Ik had een cadeautje voor Ashley A, een chocolade letter, stroopwafels, kerstsokken en een blenders giftcard. Ik kreeg een cadeautje van Kaylene, een SB shirt en iets wat nog niet gearriveerd is.

Die zaterdag hebben we het goodbye feest gevierd in de Kaplan school met heel coral group. Nu begint het toch wel heel dicht bij te komen hoor. Mensen gaan gewoon al naar huis en sommige ga je waarschijnlijk nooit meer zien. Ach ja, hoort erbij he! We hebben allemaal een California vlag gekregen waar iedereen wat liefs op kon schrijven.

Zondag was een hele rustige dag. We hebben de hele dag kinder films gekeken in wintertown met de meiden en 's avonds hebben Robin en ik een kerstboom gekocht.

En dan de volgende week. De week van alle ellende.. De dag begon eigenlijk best rustig. Ik wilde met Giel naar de sportschool, maar ik was ziek. Dus ik heb rustig buiten een rondje gelopen en heb mijn Socials Security nummer aangevraagd.
's Avonds hebben Robin en ik heel lang gepraat in de woonkamer en toen we naar bed wilden gaan, viel al het stroom uit. En daar begon het. Een mega brand in de mountains.

Dinsdagochtend werd ik wakker met nog steeds geen stroom, maar tegen een uur of 11 deed het weer een beetje. Dus Lena kwam naar mij toe om te studeren, want haar wifi deed het nog steeds niet. We gingen tijdens de lunch even wat eten ergens, maar de rook buiten stonk een beetje. 's Avonds was de laatste Taco Tuesday met onze vaste groep, dus we gingen naar een restaurant waar we een uur op een tafel moesten wachten maar het was wel lekker.

Woensdag moest ik echt super vroeg op (6am), want ik had 2 finals die ik echt moest maken. Ik had tussen door een 5 uur break, dus we hebben gezellig met de groep in de bieb zitten "leren".
"s Avonds ging ik met Max en Robin uiteten, oesters en lobster.

Donderdag was de air in Santa Barbara alleen maar slechter geworden, dus we hebben met 7 meiden een auto gehuurd en zijn naar het noorden gereden. We moesten 2 anderen branden voorbij rijden en toen waren we eindelijk in Morro Bay waar we gezellig hebben gegeten op het strand met een eekhoorn en daarna zijn we uiteten geweest. We hebben Lena, Melina en Paula daar achter gelaten en ik ben met Bianca, Antje en Marlene naar huis gegaan. Klein feestje gehad in Victorian huis en daarna ben ik in wintertown gaan slapen want er stonden al wat bedden leeg.

Vrijdag heb ik in m'n eentje ontbijt gehaald bij South Coast Deli en ben ik naar huis gegaan. 's Avonds moesten we afscheid nemen van Robin, Antje, Marlene en Felix.... En daarna ben ik weer in wintertown wezen slapen.

Zaterdag was super boring. Ik heb Robin even geholpen met wat dingen en daarna zijn we even naar de bar geweest. 's Avonds ging ik weer naar wintertown, maar deze keer sliep ik thuis.

Zondag was echt super leuk!! We hebben besloten om een hotel in San Francisco te boeken met een groep voor de volgende dag. Daarna hebben we gekookt met alle spullen die we over hadden in de koelkast. Want de volgende dag zou de helft naar Hawaii gaan en de andere helft dus naar SF.
Daarna hebben een sleepover gehad met de vaste groep meiden met alle bedden en matrassen in een kamer, echt super gezellig.

En dan is het nu toch echt het einde van m'n 2 weken blog. Volgende week nog eentje over onze trip naar SF en daarna komen papa en mama al !! Zo veel zin in. Hopelijk is de air quality dan iets beter en kunnen we in SB blijven, zo niet dan veranderen we de plannen maar een beetje.

Nou veel plezier allemaal met sneeuwballen gevechten etc. en tot snel maar weer.

Dikke kus vanuit het brandende Santa Barbara.

xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 22817

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: