Week 1 in Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Week 1 in Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Week 1 in Malaga

Blijf op de hoogte en volg Daphne

27 Januari 2019 | Spanje, Málaga

Hola mi amigos!!

Vorig jaar hebben jullie een jaar lang van mijn (soms wat saaie) blogs kunnen genieten, dus ik dacht nu ook Waarom niet?
Ik ben 20 januari naar Malaga vertrokken om een Spaanse taalcursus te volgen voor 4 weken en de eerste week zit er vandaag op.

Ik woon in een studenten huis met 3 verdiepingen, 5 slaapkamers, 2 badkamers, 1 gasten toilet, 1 keuken, 1 hele grote woonkamer, 3 balkons en een tuin.
We wonen met z'n zessen, drie meiden en 3 jongens. Drie van hun komen uit Korea, eentje uit China en eentje uit Duitsland. De school is echt op 500 meter afstand van mijn huis, alleen het enige nadeel is dat ik eerst de berg af moet waar mijn huis op staat en vervolgens de berg op moet waar de school op staat. Ik denk dat ik ook met flinke kuiten thuis ga komen.... ;P

Ik heb per dag 4 uur les, waardoor ik elke dag vrij vroeg thuis ben. Vanaf komende week ga ik 4 extra uren les nemen om wat tijd te doden en om natuurlijk nog meer te gaan leren.
De lessen zijn erg leuk. Het zijn kleine klasjes, ongeveer 6 studenten per klas. De leraressen zijn ook allemaal heel aardig en ze praten voortdurend Spaans waardoor ik soms wel een beetje in de war raak met wat ze nou zeggen. Maarja, zo leer je het wel het beste toch?

De eerste paar dagen heb ik erg getwijfeld of dit het wel helemaal was voor mij. Ik zat er aan te denken om de curses te halveren, maar gelukkig heb ik een paar keer met pap, mam en Geert gefacetimed en die gaven mij toch wel weer de doorslag om het lekker 4 weken vol te houden. Er is vrij weinig te doen in de wijk waar wij wonen en het centrum is op 4,5 km afstand. Omdat ik bijna elke dag om 12:30 thuis ben, verveelde ik me de rest van de dag. Maar daar gaat nu wel wat verandering in komen, want ik ga vanaf komende week op de maandagen, dinsdagen en donderdagen tot 14:30 naar school.

Het centrum van Malaga is vooral leuk als je erg van historie en cultuur houdt (ben ik daar nou net niet zo van..). Ook zijn er veel restaurantjes en barretjes en hier en daar wat winkeltjes om te shoppen.
Vlak bij ons huis is ook een leuk buiten restaurant aan het strand waar ik van de week al een keer ben geweest met een paar studenten van mijn school.

Voor de rest ben ik ook wel veel thuis. Online volg ik ook nog een soort cursus waar ik elke dag wat tijd aan moet besteden en verder ben ik Grey's Anatomy op videoland aan het binge watchen.

Mama vliegt op valentijnsdag deze kant op en dan hebben we nog 3 dagen om hier samen te spenderen. Ik denk dat mama de stad wel leuk gaat vinden, want die houdt wel van wat cultuur.

Wat trouwens wel heel goed is voor mij, is dat er hier niet mega veel gefeest wordt. De weekenden zijn aardig rustig en dat ben ik niet meer gewend. Dus nu kan mn lichaam wel weer lekker tot rust komen van alle feestjes in de afgelopen tijd.

Nou ADIOS amigos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 22870

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: