Vierde en laatste Malaga blog. - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Vierde en laatste Malaga blog. - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Vierde en laatste Malaga blog.

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 Februari 2019 | Spanje, Málaga

Holaaaaa,

Hier is ie dan, mijn vierde en ook gelijk mijn laatste blog over mijn Malaga avontuur. Deze laatste week is voorbij gevlogen, mede dankzij mijn nieuwe huisgenootjes (hoi Fleur, ik weet dat je dit leest).

De sfeer in het huis was deze week was echt gezellig. Er was altijd wel iemand in de woonkamer te vinden en elke avond zaten we met een paar meiden huiswerk te maken en films te kijken.

Vorige week schreef ik in mijn blog dat het nog niet duidelijk was welk niveau ik deze week zou doen omdat er geen A1.3 klas zou zijn. Gelukkig vond mijn mentor dat ik zo erg mijn best deed en veel inzet toonde dat ik door mocht stromen naar A2.1. Dus deze week was heel intensief en ik heb weer veel te veel geleerd.

Woensdag zijn Fleur en ik naar Torremolinos (ja dat is dat bejaarden stadje in Spanje waar Barbie en Michael een bekende bar hebben). Fleur had een scooter gehuurd dus ik ging achterop bij haar. Uiteindelijk belandde we op de snelweg waar ik alweer in m'n broek zat te schijten omdat ik dacht dat je niet met je scooter op de snelweg mocht. Toen heb ik het maar even gevraagd bij het benzine station en blijkbaar mocht het gewoon.
Eenmaal in Torremolinos aangekomen bleek het een heel oud en vervallen stadje te zijn. De boulevard was wel leuk dus daar hebben we een beach tentje opgezocht waar we lekker aan de cava en een (Nederlands) bittergarnituur hebben gezeten. Dat Torremolinos een stadje is dat veel bezocht wordt door Nederlanders konden we wel merken aan de namen van de restaurantjes: 'Cafe de Brabander" en "Cafe de zoete inval".
Het weer was deze dag ook zo goed dat ik thuis kwam met een gezicht zo rood als een tomaat, helemaal verbrand. Op de terug weg naar huis zijn we nog even gestopt bij een soort van Spaanse Bijenkorf en daarna zijn we in Malaga centrum nog een wijntje gaan drinken met mijn klasgenootje Andrea.

Donderdag kwam mama eindelijk naar Malaga. Ik moest helaas nog wel naar school tot 14:30, maar daarna ben ik snel naar huis gegaan om m'n huiswerk te maken en toen heb ik een taxi naar het centrum genomen. Daar hadden mam en ik afgesproken en hebben we lekker in het zonnetje aan een wijntje gezeten. 's Avonds zijn we naar de haven gegaan om een hapje te eten.
Die avond zou ik nog wel in mijn studentenhuisje slapen en mama in het hotel. Dus ik ging rond half 9 met de taxi naar huis zodat ik samen met Fleur, Alenis en Yannick Temptation Island kon kijken (yay!)

Vrijdagochtend had ik mijn aller laatste toets en ook die heb ik gehaald! Dus ik heb mijn Spaanse cursus afgesloten met een A2.1 diploma :) Toen ik om 12:30 eindelijk klaar was zat mam al te wachten op me. Na een korte rondleiding door school zijn we naar mijn huis gelopen waar we samen mijn koffers hebben ingepakt.
's Avonds hadden mam en ik afgesproken om sushi te gaan eten samen met Fleur en Alenis. Daarna zijn we nog de kroeg in gedoken waar we met Eva, Thomas, Andrea en Julian hadden afgesproken. Zelfs mama vond het leuk!

Vandaag (zaterdag) zijn mam en ik de hele dag op pad geweest. We begonnen met een brunch in de stad en vervolgens hebben we in de haven nog een kop koffie gedronken.
Om 3 uur zijn we, onder begeleiding van een Nederlandse gids, een stads tour op de fiets wezen doen. Echt heel leuk voor toeristen, maar na 4 weken Malaga had ik alle plekken waar we langs fietsten al wel gezien. De tour duurde ongeveer 3 uur en daarna zijn we churros wezen eten, dit is een Spaanse delicatesse.
's Avonds hebben we tapas gegeten en daarna nog even een koppie gedaan met Fleur.

Morgenochtend vliegen we terug naar Nederland. Aan de ene kant ben ik blij om naar huis te gaan, want ik mis sommige mensen wel. Aan de andere kant had ik nog wel iets langer willen blijven, omdat ik het nu net zo gezellig had met de meiden.
Toch wel grappig om te zien hoe je gevoel zo kan veranderen. Want mijn eerste anderhalve week waren zo ontzettend saai dat ik naar huis wilde en daarna werd het opeens heel leuk hier.

Weer een hele leuke ervaring om 4 weken in Spanje te wonen en te studeren, heel anders dan Santa Barbara. Ik ben echt blij dat ik het mee heb mogen maken. Thanks pap en mam !

Tot snel allemaal
xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 1406
Totaal aantal bezoekers 22866

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: