De eerste week - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Daphne

14 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Haayy!

Weer even een update vanuit het zonnige Santa Barbara.
Maandag begon de introductieweek op school voor de internationale studenten. We moesten aan het begin
van de middag verzamelen op de campus. Ik heb toen gelijk geleerd dat ik me voortaan moet insmeren voordat ik naar school ga, want m'n hele gezicht was verbrand.
Maandag was ook Denise (een Duitse studente) jarig, dus 's avonds had ik mijn eerste Amerikaanse huisfeestje. Het viel redelijk te vergelijken met een huisfeestje die je in Amerikaanse films ziet. Het hele huis zat vol mensen en hier en daar werd gebierpongt of iets in die richting. Ik maakte het niet te laat en heb voor hef eerst een Uber naar huis gepakt.

Dinsdag moesten we weer naar de introductieweek en 's avonds hebben we lekker aan het strand gezeten met wat studenten en veel eten...

Woensdag moesten we een soort spel doen tijdens de introductieweek. Het was best een beetje kinderachtig, maar hierdoor hebben we wel de campus beter leren kennen. Na school zijn we gelijk naar het strand gegaan, want het strand ligt echt 10 meter bij onze school vandaan. Op het strand lekker geluncht en daarna met de bus naar huis gegaan.

Donderdag was een kleine herhaling van woensdag. Naar school en daarna weer zonnen op het strand. 's Avonds hebben Robin (mijn host mom) en ik Chinees besteld, want we waren te lui om te koken.

Vrijdag zijn we na school naar Santa Claus Beach geweest. We gingen met ongeveer 13 mensen in een camper die kant op. Mia had allemaal strand spelletjes mee genomen en haar twee SUP boards. Daarna gingen we met z'n alle eten en heb ik mijn eerste Amerikaanse burger gehad! We waren net te laat klaar voor de sunset, dus we hebben lekker in het donker op het strand gezeten. Kampvuurtje en s'mores er bij. Toen we thuis kwamen zijn we naar het wintertown appartement gegaan en heb en we high school musical gekeken op netflix.

Zaterdag gingen we weer naar het strand een beetje beachvolleyballen en slap lullen. Robin was niet thuis dus ik ben weer naar wintertown gegaan om daar te eten. Max wilde heel graag mean girls zien en aangezien hij in een huis vol meiden woont, hebben we met z'n alle mean girls zitten kijken.

Zondag ben ik voor het eerst naar de Dunkin Donuts geweest. De donuts waren echt lekker, maar de koffie was mega ranzig. Vervolgens zijn Robin, Max en ik in de auto gestapt naar Cold Spring. Een plekje tussen de bergen met allemaal oude huisjes. Zeker een plekje waar ik papa mee heen ga nemen als hij hier is! Daarna zijn we door gereden naar een soort van meertjes midden in de bergen!
's Avonds hebben we even snel pizza gegeten en daarna gingen we naar de movie night in victorian house. We waren met een stuk of 50 studenten en we hadden zo'n grote beamer met scherm in de tuin staan met allemaal banken en stoelen er om heen en in het midden een kampvuurtje.
De film was echt mega slecht, maar het was gezellig!
Daarna nog even genetflixt in wintertown en toen zat de week er al weer op.

Deze week heb ik vrij dus we gaan gewoon wat leuke dingen doen. Volgens mij hoorde ik iemand net zeggen dat we donderdag naar een attractiepark in LA gaan ofzo. Dus ik denk dat ik me wel weer vermaak deze week.
Ik zit echt helemaal op m'n plekje hier en heb onwijs leuke mensen om me heen. Voorlopig nog geen heimwee dus. Al kan ik echt niet wachten tot papa en mama en misschien Lars komen, want ik wil ze heel veel laten zien!

Volgende week weer een verhaaltje op m'n blog!

See ya xxx

  • 15 Augustus 2017 - 08:22

    Ingrid:

    Leuk dat je zo enthousiast ben en het gezellig hebt.
    Allemaal leuke mensen ontmoeten en nieuwe ervaringen op doen !
    Groetjes van ons

  • 15 Augustus 2017 - 11:23

    Amber:

    Heyy Daph!
    Klinkt allemaal heel leuk! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Laat snel weer van je horen! Nog veel plezier daar!
    Dikke kus van familie Jongejan ❤️

  • 17 Augustus 2017 - 23:05

    Misha:

    Nooo, wat een levensgenieter ben jij! Mooi weer, strandje pakken, subben, kampvuur en het houd maar niet op! Nou lekker hoor daph, geniet er van! Wacht af wat je in je vrije week ga doen, ik ben benieuwd!! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 22853

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: