Vakantie!! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

21 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hoi allemaal!

Terwijl ik braaf een blogje aan het schrijven ben, zie ik allemaal filmpjes voorbij komen van de Warmenhuizen kermis. Veel plezier allemaal de komende dagen!!

Ik had deze week nog vakantie. Als je me een beetje kent weet je dat ik in mijn vakantie graag veel op de bank lig, dat heb ik dus ook hier gedaan. Maandag heb ik de hele dag lekker liggen netflixen terwijl Robin aan het werk was. 's Avonds gingen we bij Robin haar baas eten. Zij woont in een huis zonder gangen, dus de woonkamer is een ander gebouw dan de keuken en de slaapkamer. Echt heel vet om te zien. We hebben een Mexicaans gerecht gegeten, ben de naam al weer kwijt.

Dinsdag was een iets productievere dag. In de ochtend heb ik niks gedaan, maar aan het begin van de middag heb ik een Amerikaanse bankrekening geopend. Daarna heb ik een fiets gekocht via een soort marktplaats maar dan in Amerikaanse style. Het is een mountainbike met 21 versnellingen (voor maar 75$!!). De meeste mensen hier fietsen op stadsfietsen zonder versnellingen.
In Santa Barbara is het elke dinsdag "Taco Dinsdag", dus als lunch hebben we ergens taco's gegeten. 's Avonds ben ik naar een studentenhuis gegaan en daar hebben Max en ik "making a murder" gekeken", we zijn daar echt verslaafd aan! We hebben de eerste 9 afleveringen binnen 2 dagen gekeken en nu zit ik al dagen te wachten tot we beide tijd hebben om de laatste aflevering te kijken..

Woensdag zijn Julius, Max en ik naar het strand gegaan om te surfen. Julius heeft een auto, dus de boards konden mooi in de auto. Ik denk dat Max en Julius wel 4 uur in de oceaan hebben gelegen en ik heb lekker toe zitten kijken. Met een beetje pushen hebben die jongens me op een board gekregen. Om het kort samen te vatten: ik was niet slecht!! Maar ook zeker niet goed. Ik zag een zeehond voor m'n neus, best schattig denk je dan maar haaien eten zeehonden en ik ben als de doods voor haaien in de oceaan...
Robin en ik hadden als idee om rond een uur of 19:00 te gaan eten, niet helemaal gelukt uiteindelijk. Om 21:30 zaten we aan ons avondeten.

Donderdag heb ik een spiegel gekocht voor in mijn kamer, want dat was het enige wat nog echt ontbrak. De spiegel was echt 6 dollar, dus dat was weer een meevallertje. 's Avonds ging Robin proberen Mac&Cheese te maken, want dat schijnt iets echt Amerikaans te zijn. Tijdens het koken kwamen er 3 vriendinnen langs en die bleven ook eten. De Mac&Cheese was een soort van mislukt dus niemand vond het echt lekker.

Vrijdag was er een welcome party op het strand voor alle nieuwe studenten. Er was free food, dus daar waren alle arme studenten wel weer heel blij mee. Ze hadden volleybalvelden opgezet en wat spelletjes bedacht. Wij hebben eigenlijk de hele tijd een beetje op ons handdoeken zitten kletsen.
's Avonds gingen we s'mores maken in Victorian studenthouse. Een paar jongens en 3 Zweedse meisjes kregen me zover om mee uit te gaan, dus we gingen naar een of ander studentencomplex. Het zag er een beetje uit als een flat met een binnenplaats met zwembad. In elk appartement was een ander soort feestje, dus je kon gewoon overal binnen lopen. Dit was leuk voor even, maar om half 12 hielden we het voor gezien. De feestjes hier zijn overigens altijd vet vroeg af, maar ze beginnen ook wel eerder.
We hebben een uber gepakt naar een of ander restaurant om wat te eten en daarna zijn we terug gelopen naar Victorian house. Ik had echt geen zin meer om naar huis te gaan, dus ben die nacht op een bank gecrasht in het studentenhuis.

Zaterdagochtend kwam Robin me ophalen en toen ik thuis kwam heb ik een poos met Merel gefacetimed. Ze moet me natuurlijk wel zo nu en dan op de hoogte houden over de WH/TH roddels.
Aan het eind van de middag ben ik met Robin en Max naar de golfbaan geweest om wat balletjes te slaan. Weer zo'n geval van ik was niet slecht.
Max bleef eten (Robin wilt hem adopteren, haha) en terwijl Robin aan het koken was, hebben wij brownies gemaakt. Na een uur keken we of de brownies al klaar waren, stond de oven al die tijd uit. It wasn't me...
Daarna zijn we weer naar Victorian house gegaan, want daar was een feestje. Het was nog niet heel erg gaande, dus zijn we naar een ander studentenhuis gegaan voor een ander feest. Dat was echt heel leuk en er waren hele leuke mensen. Achteraf bleek het een birthday party te zijn. Rond 12 uur zijn we met z'n alle weer naar Victorian house gegaan om daar verder te feesten. Al met al was ik om half 2 thuis, best vroeg al vergelijk je het met Nederland.

Na 2 dagen feesten denk je, hmm laten we zondag maar lekker rustig aan doen. Hebben we zeker gedaan, maar wel rustig aan op een strandfeestje. Alle coral group (onze housing organisatie) studenten waren daar. BBQ aan, volleybal velden erbij, waterpistolen en muziek. Weer een heel mooi feestje.
Nu lig ik lekker op de bank een beetje uit te rusten, want morgen begint school! Niet lachen, maar ik heb best zin in school. Nog even uitzoeken waar de lokalen zijn, maar ook dat komt wel weer goed.

Volgende week laat ik horen hoe mijn eerste schoolweek is gegaan. Tot volgende keer!

Kusjeesssss uit California

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 1199
Totaal aantal bezoekers 22877

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: