San Francisco Babyyyy - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu San Francisco Babyyyy - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

San Francisco Babyyyy

Blijf op de hoogte en volg Daphne

17 December 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hallooo allemaal!

Weer een blog die op tijd online staat, want mama klaagde de vorige keer dat ik er eentje had overgeslagen... haha love you mom.

In de vorige blog schreef ik dat ik naar San Francisco zou gaan, dus maandag overdag heb ik mijn koffer helemaal ingepakt. Daarna zijn Melina en ik nog even naar het pizza restaurant gegaan waar we het semester ook begonnen zijn, zo konden we mooi haar tijd in Santa Barbara afsluiten. Na het eten gingen we naar een van de studentenhuizen waar de overige studenten waren die niet naar huis of op vakantie gingen. Toen we daar op het balkon stonden, konden we de vlammen in de bergen zien...

We hebben even 2 uurtjes geslapen en in de nacht van maandag op dinsdag zouden we de bus naar San Francisco pakken. Toen we wakker werden kregen we bericht dat de bus was gecancelled, maar we wilden hier echt weg. We hadden een plan B gemaakt om met het vliegtuig naar SF te gaan, maar we wilden eerst toch naar de bus stop gaan om te kijken of het echt gecancelled was. Daar hebben we even gewacht en gelukkig kwam de bus opdagen. De buschauffeur had zelf besloten om toch langs SB te gaan, want hij vond het sneu voor iedereen die stond te wachten.
Na een busreis van 9 uur kwamen we eindelijk aan in SF. We hebben onze bagage gedropt in het hotel en toen zijn we naar Fishermans warf gelopen om de zeeleeuwen te kijken. 's Avonds hebben we lekker gegeten in een burger bar met uitzicht op het plein samen met Zita, Max en Denise. Het was Max z'n laatste avond, dus we moesten ook afscheid nemen. Heel vreemd gevoel om doei te zeggen tegen een van je beste vrienden die je bijna elke dag zag. Maar gelukkig wonen we lekker dicht bij elkaar in NL!

Woensdagochtend kwam Lotte aan in SF. Nadat ze eerst 3000 keer verdwaald was, zijn we lekker wezen ontbijten met z'n viertjes. Daarna ben ik met Giel en Melina wezen iceskaten. Klaar met dat, kwam Lotte weer bij ons en zijn we naar Chinatown gegaan. Daar hadden we afgesproken met Lara, David, Simon, Zita en Denise en hebben we echt super lekker gegeten.

Donderdag gingen we naar de Golden Gate Bridge en er was echt bijna niemand , dus we hadden alle plek voor onszelf. We zijn daarna doorgereden naar een Hippie Straat waar ze hele bijzondere winkels hebben en allemaal weirdos haha. Om er nog even wat cultureels aan toe te voegen zijn we naar de Conservatory of Flowers geweest. Om de dag af te sluiten hebben we even geshopt in een mall en daarna hebben we gegeten in dezelfde mall waar ze een food court hadden.

Vrijdag moest een beetje in het teken van shoppen staan. Maar eerst wilden we de wereldberoemde cabel car uitproberen. We hebben de cabel car van Union Square naar Fishermans Warf gepakt en daarna de bus terug naar Union Square. We hebben lekker geshopt en ik heb weer nieuwe schoenen (sorry ouders..)
Voor het avondeten zijn we naar een heel schattig klein Japans restaurant gegaan in Japantown. We waren vrij vroeg terug in het hotel en toen hebben we een movienight gehouden met maskertjes en popcorn.

Zaterdag hebben we weer cultureel gedaan. We zijn naar de Lombard street gelopen (up hill, en de straten zijn mega stijl hier). Lombard street heeft een stukje zigzag straat wat schijnbaar heel populair is. Daarna hebben we de bus naar de Paint Ladies gepakt, een paar huizen in verschillende kleuren en toen waren we toe aan frozen yoghurt. Om nog even gezond te doen zijn we naar een hele hoge berg gegaan waar je uitzicht over de hele stad hebt. Giel, Lotte en Melina hebben daar de sunset gekeken en ik ben lekker terug gegaan naar het hotel. Toen ze terug kwamen hebben we gegeten bij de Super Duper Burger, maar ik vond het niet heel super. Lotte ging daarna huis dus daar hebben we doei tegen gezegd. Maar waarschijnlijk zie ik haar van de week in LA nog eventjes.

En toen was het al weer zondag, het einde van een mooie week. We hadden ontbeten in een typische Amerikaanse Diner. Daarna was het tijd om afscheid te nemen van Melina, want die vloog later van SF naar huis....
Giel en ik hadden nog de hele dag in SF, maar we zitten al de hele dag in de Starbucks te wachten tot we met de bus terug naar SB kunnen. We gaan straks lekker cheesecake halen en nog even gauw wat avondeten voor we weer gaan.

Ik blijf minder dan 24 uur in SB en dan ga ik door naar LA. En dan zie ik papa en mama eindelijk weer !!!
Door alle branden zijn de plannen een beetje omgegooid en blijven we een paar dagen in LA om vervolgens meer naar het zuiden te rijden.

Nou, iedereen weer op de hoogte! Volgende week weer een nieuwe blog met pap en mama :)

kusjes daph'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 22852

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: