Wedstrijden en uitgaan - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Wedstrijden en uitgaan - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Wedstrijden en uitgaan

Blijf op de hoogte en volg Daphne

01 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Haay guysss!

Het is zondag en dat betekent tijd voor een nieuw reisverlagje. Naja "reis", inmiddels is het geen reis meer maar is het m'n leven. Het huis waar ik woon is "my home". De mensen waar ik mee om ga zijn geen "andere studenten" meer, maar zijn mijn vrienden. De buschauffeurs beginnen me al te herkennen en ik raak niet meer verdwaald in de supermarkten. Ohja, en ik hoef google maps bijna niet meer te gebruiken en dat scheelt me heel wat data haha,

Het is officieel fall, dus de temperaturen gaan een beetje dalen. Maar maandag was het redelijk warm, zo'n 28 graden. Ik moet zeggen, ik begin echt te wennen aan de temperatuur in Amerika en ik draag steeds vaker lange broeken overdag.
Toen ik maandag in de Duitse klas zat kreeg ik een appje binnen van Max dat Bianca was aangereden door een auto en met de ambulance naar het ziekenhuis was gebracht. De auto raakte haar van achter toen hij d'r wilde inhalen.
Na de Duitse klas had ik training en Ketty heeft me naar huis gebracht in d'r fel rode mini cooper. Thuis even snel gegeten en toen ging ik naar Max z'n huis om te kijken hoe het met Bianca was, want zij wonen in het zelfde huis. Maar Bianca moest een nachtje in het ziekenhuis blijven. Gelukkig valt het enigszins mee, ze heeft een gat in d'r hoofd en een mega blauwe plek op d'r been. Maar verder niks gebroken en geen schaden in de binnenkant van d'r hoofd.

Over dinsdag heb ik niks te vertellen. Ik heb thuis een beetje zitten leren en niksen en 's avonds getraind.

Woensdag had ik een normale schooldag, alleen geen training. We hadden een wedstrijd tegen LA Pierce, zij staan 10e in de ranking van heel Californie. We hadden verwacht het een pittige wedstrijd zou worden omdat ze op papier beter zijn dan wij. We wonnen de wedstrijd met 3-0. Achteraf bleek ook dat hun team in die week een beetje was veranderd, want er waren 2 meiden uit het team gekickt vanwege alcohol overtredingen. En ja, daar zijn de college teams echt heel streng mee. Overtreed 1 regel en je wordt gewoon uit het hele programma gekickt.
Na de wedstrijd ben ik naar het strand gegaan waar al wat vrienden waren. Lena haar broer, Tobias, was als verrassing langs gekomen en hij had ons uitgenodigd voor een drankje en een snackje op het strand. Hij heeft 2 jaar terug een jaar gestudeerd aan city college en hij woonde in het zelfde huis als waar Lena nu woont, dus hij had allemaal leuke verhalen over zijn tijd hier.

Donderdag heb ik in de ochtend en begin van de middag zitten leren en heb ik mijn eerste "paper" geschreven voor Social Psychology. Hiermee kan ik 8 extra punten verdienen voor mijn tentamen. Halverwege de middag heb ik Robin uitgezwaaid, want die gaat voor 2 weken en wat dagen naar Thailand met een vriend van haar. Vervolgens hadden we echt een mega korte training omdat we net de dag ervoor een wedstrijd hadden en de dag erna ook. We deden 6 tegen 6 bingo. Echt mega grappig. Beide teams krijgen een bingo kaart met goals waar je punten voor krijgt. Bijvoorbeeld, 5 dumps van de setter of 10 outside tools. En als je dan alles hebt gedaan (wat bijna onmogelijk is) roep je bingo en win je. Als de set af is en niemand heeft bingo, wint het team met de meeste punten.
Na de training ging ik naar Max, want hij zou koken. Tot hij zijn gedachte veranderde en sushi bestelde. Echt de meest gore sushi die ik ooit gehad heb... Lars was ondertussen ook gekomen en we hebben tot een uurtje of 12 's avonds buiten gezeten en gekletst.

Vrijdag werd ik wakker en wilde papa en mama even facetimen om wat te vragen, uiteindelijk hebben we gewoon meer dan een uur gefacetimed.
Om 4 uur hadden we een fotoshoot op het strand met het team en aansluitend een wedstrijd tegen LA Mission. Zij staan niet in de top 25 van Cali, dus we hadden verwacht dat het niet heel moeilijk zou worden. Uiteindelijk werd het 3-1. In de set die verloren stonden we 9-21 achter, kwamen we terug naar 21-21 en verloren we met 23-25.
Na de wedstrijd ging ik weer naar Max. Die was ook wezen kijken samen met Lars, Henry en Angel. Maar zij gingen met de fiets terug en ik met de bus. Toen ik bij Max aankwam had Henry onderweg naar huis eten voor me gekocht, want ik had nog niet avond gegeten. We kwamen op het geniale idee om naar IV te gaan, dat is de uitgaanswijk in Goleta. Dus wij in de bus naar IV. We hadden daar uiteindelijk wel een leuk feestje gevonden, maar toen werden we eruit gekickt en ik heb nog steeds geen idee waarom...?
In IV is een soort jezus huis waar allemaal Christelijke studenten wonen. Ze geven gratis hamburgers weg en dan proberen ze je te laten geloven in Jezus en gaan ze bidden enzo voor je. Paula en ik waren wel benieuwd waarom ze dat precies doen, dus opzich hadden we welk een leuk gesprek met een gelovige student.
Op de terug weg hebben Lena, Henry en ik nog wat gegeten en toen hebben we de uber terug naar downtown apartments gepakt. Daar nog even gezeten, daarna in wintertown gezeten en toen de uber naar huis.

Zaterdag had ik enigszins uitgeslapen. Er was een beachvolleybal toernooitje op het strand en ik had beloofd de jongens aan te moedigen, maar ik was dus te laat wakker en toen waren ze al klaar. Ik heb zitten leren voor de toetsen op maandag en m'n huiswerk gemaakt. Aan het eind van de middag ben ik naar Lars gegaan en hebben we avond gegeten. Toen kwam Lars op het goeie idee om z'n hoofd kaal te scheren dus ik begon met die tondeuse z'n hoofd te scheren en ik was echt mega slecht. Dus Max en Nimi hebben het afgemaakt en nu is Lars kaal.
M'n plan was om op tijd naar huis gegaan, maar uiteindelijk belandde we weer in IV. Het was niet eens echt leuk, want we konden maar 1 leuk feestje vinden waar we werden toegelaten. Bij sommige feestjes kom je alleen binnen als je erg schaars gekleed bent. En naja ik had gewoon een lange broek en een trui aan en ik was alleen maar met jongens. Dus we hielden het op tijd voor gezien. Samen met Henry, Jan, Angel en Lars gingen we naar huis met een uber. De uber driver was echt mega grappig. Hij had een mega grote Dogde en hij zat vet te dansen op de muziek.
Deze keer ben ik niet gechrasht op een bank, nee er stond zo waar een bed leeg. Een jongen was terug gegaan naar Turkije en komt ook niet meer terug, dus ik had mooi een bedje om in te slapen. Anders moest ik weer met de uber naar huis en m'n geldboom is nog niet gegroeid.

Toen ik zondagochtend wakker werd heb ik de bus naar de supermarkt gepakt en heb ik wat boodschappen gedaan. Ik moet nu namelijk zelf koken nu Robin op vakantie is.
Thuis heb ik m'n hele kamer opgeruimd, schoon gemaakt en een beetje her ingedeeld.
Vanavond ga ik niks doen, want ik moet morgen weer naar school. Ik hoef komende week trouwens maar 1 keer naar school, want woensdag hebben we een wedstrijd 3 uur hier vandaan. Dus dan mag ik lekker de hele dag school missen.

Wat me trouwens wel leuk was om wat vragen te beantwoorden. Dingen die jullie willen weten over hier, verschillen ofzo. Dan wordt m'n blog volgende week weer een keertje wat anders.
Dus app maar wat leuke vragen dan kan ik ze beantwoorden.


Heel veel groetjes vanuit SB!
xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 22878

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: