Back in SB!! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Back in SB!! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Back in SB!!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

14 Januari 2018 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hay allemaal,

Weer helemaal veilig terug in Santa Barbara! Naja ik ben veilig, maar Santa Barbara is echt een en al ellende op het moment. Ik denk dat iedereen het in de Nederlandse media wel heeft gezien. De brand was zo goed als over toen het maandag begon te stormen. Normaal had veel regen niet echt uitgemaakt, maar nu was alles in de bergen helemaal afgebrand waardoor alles naar beneden kwam. Mensen raakte vermist en er zijn tot nu toe al 18 doden gevallen...

Dus ja, dat is hoe ik maandag terug kwam in Santa Barbara. Pap en mam hadden SB natuurlijk al van de mooie kant gezien, maar Lars niet. Dus die heeft nu nog geen idee hoe mooi het hier eigenlijk is. Zij besloten ook om een paar dagen eerder naar LA te gaan dan dat ze hadden gepland. Dus dinsdagavond doei gezegd tegen het gezinnetje dat weer een paar weken compleet is geweest, en woensdagochtend gingen ze weg.

De minuut nadat pap en mam m'n huis hadden verlaten stonden er allemaal vrienden in de woonkamer om een feestje te houden. Nou ben ik de beroerdste niet dus we hebben een heel leuk feestje gehad. De ochtend daarna moest ik het helaas wel opruimen....

Woensdag kwamen Ferdi, Simmi, Jonathan, Souli en ik op het geniale idee om huisdieren aan te schaffen. Vissen! Dus wij met z'n alle in Jonathans auto naar de 99 cent store om vissenkommen te kopen en daarna gingen we naar de dierenwinkel om vissen uit te zoeken. Uiteindelijk heb ik 3 goudvisjes; Max, Hugo en Four. De andere vissen heten Frank, Titus, Felix en Loco.
Gelijk een goede reden gevonden voor een feestje, want de vissen kregen een babyshower. Er waren heel veel mensen in m'n huis en om 12 uur in de nacht kwam Lena eindelijk thuis nadat ik haar een maand niet gezien had!! 2 uur later kwam Sofia terug van haar vakantie in Zweden en toen was het huis bijna compleet.

Donderdag heb ik een beetje rustig aan gedaan en ben ik wat boodschappen wezen doen en nog even wat bankzaken wezen regelen. 's Avonds hebben we een tea party gehad. Dat houdt in dat we met een stuk of 8 vrienden aan tafel thee zitten te drinken en op tijd naar bed gaan. Klinkt dat niet leuk? Haha

Vrijdag ben ik naar school gegaan om m'n werk rooster op te halen. Ik ga 3 dagen in de week in het cafetaria werken samen met Lena. Lekker money verdienen, want nu ik op mezelf woon moet ik meer dingen zelf betalen.. 's Avonds hadden we een mega groot feest in Lars z'n huis want Angel was weer terug van z'n vakantie. Daar heb ik heel veel nieuwe mensen leren kennen, helaas ben ik iedereens naam alweer vergeten.

Zaterdag kwam ons laatste huisgenootje aan! We hebben haar geholpen met het uitpakken van de auto en daarna zijn we naar het strand gegaan met een hele groep vrienden. Sushi gehaald en gewoon gezellig op het strand gezeten met een muziekje aan, want het was bijna 30 graden :)
Het zal je niet verbazen wat we 's avonds hebben gedaan, een feestje. Dit maal bij de buren in Guest House. We waren echt met een mega grote groep, wel 40 man denk ik (we mogen maar met 15 man in een huis zijn..). Heel geslaagd feestje trouwens!

Nu is het alweer zondag en ik kom net terug van de supermarkt. We gaan vanmiddag op een hike met een hele groep vrienden, dus misschien ga ik nu wel de namen onthouden.

Ik zal trouwens nog even vertellen met wie ik nu in een huis woon.

Lena is mijn kamergenootje en super goede vriendin. Ze is 18 jaar en komt uit Duitsland. Vorig semester woonde ze in een ander appartement waar ik wel vaak was, dus ik kende haar al heel goed. Onze kamer is de enige slaapkamer die boven is en we hebben onze eigen badkamer.

Dan hebben we Franka. Zij is 18 en komt ook uit Duitsland. Ze is de enige die vorig semester al in dit huis woonde en ze gaat na dit semester terug naar Duitsland. Ze deelt een kamer met Sofia J.

Sofia J is een Zweeds meisje van 21 (woehoe kan ze onze alcohol kopen, just kidding!). Dit is ook haar tweede semester, maar vorig semester woonde ze in een ander huisje. Ik kende haar al best wel goed dus het was heel makkelijk om ineens samen in een huis te wonen. Haar plan is om hier minimaal 2 jaar te blijven en daarna te transferen naar een universiteit in Amerika.

Dan hebben we Sofia O, zij is 20 jaar en komt ook uit Zweden. Het is haar eerste semester hier, dus we zijn haar gezellig aan het rondleiden en ik denk dat die d'r draai ook wel gaat vinden. Ze is nu nog een beetje verlegen, maar dat snap ik wel. Zij blijft maar voor 1 semester.

En de laatste is Mari, 19 jaar en uit Duitsland. Het is haar tweede semester, maar haar eerste semester in coral group. Haar ouders hebben een huis in Santa Barbara en daar woonde ze eerst. Ze zijn met de hele familie naar Santa Barbara verhuisd, want haar broers en zussen gaan naar een school in Ojai. Maar ze hebben ook hun huis in Duitsland nog want die ouders werken in Duitsland dus die vliegen de hele tijd op en neer. Maar Mari wilde graag meemaken hoe het is om in een studentenhuis te wonen en daarom kwam ze hier heen. Haar plan is om te transferen naar Canada volgens mij.

Iedereen bij jullie weer op de hoogte denk ik! Ik zal wel even foto's van het huis bijvoegen als we het een keer hebben opgeruimd en een beetje hebben versierd!

Dikke kus vanuit SB x

  • 14 Januari 2018 - 22:34

    Eline:

    Leuk om alles te lezen.....en de verhalen van je ouders ook!
    Geniet er van!!!!
    Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 22881

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: