First week of college! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu First week of college! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

First week of college!

Blijf op de hoogte en volg Daphne

29 Januari 2018 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hey allemaal!

De eerste schoolweek in Santa Barbara zit er weer op. En wat is het weer fijn om lekker in een ritme te zitten, school, sporten en werken.

Maandag begon eindelijk college weer en ik begon de dag met zwemmen voor conditie, maar toen ik aankwam wilden de lerares alleen maar even doornemen wat ons te wachten staat en wat zij van ons verwacht etc. Haar naam is Sally, best een beetje oud ik denk ik de 60 ofzo. Maar echt super aardig!
De tweede les was Engels. We hebben een klas van 25 en we hebben de eerste les besteed aan onszelf voor te stellen en elkaar beter te leren kennen.
Na deze les mocht ik voor het eerst gaan werken op m'n nieuwe werk. Ik werk in de school cafetaria en ik moet gewoon heel saai eten op een bord scheppen. Ik werk zo'n 5 uur, maar we staan echt 80% van de tijd stil en een beetje met elkaar te kletsen... haha heel lui geld verdienen.

Dinsdag ben ik eerst naar de sportschool gegaan en daarna had ik 2 lessen waar ik heeeeeel erg naar uitkeek. Ik begon de dag met ADC, Alcohol and Drugs Counseling. Hier leren in we wat voor invloed alcohol en drugs op social, psychological en physical gebied kan hebben. Onze professor is zelf een ex-alcoholic en hij kan echt heel interessant vertellen.
De tweede en laatste les van de dag was Spaans 101. My goddd... Deze professor had echt geen idee waar ze over aan het praten was volgens mij. Ze wilde iets uitleggen over ons online boek enzo, maar het lukte allemaal niet helemaal. Zelfs toen ik op het einde mijn boek liet zien om te vragen of het het goede boek was, wist ze dat niet.
Na schooltijd weer lekker 5 uur gewerkt. Op dinsdag werk ik echt met hele leuke collega's.
Toen ik 's avonds rond 9:15 thuis kwam zaten er allemaal mensen in mijn huis en hebben we gezellig thee gedronken met z'n allen.

Woensdag begon m'n dag weer met zwemmen en deze keer gingen we echt het water in. Best vervelend zo'n zwembad op het strand tussen de palmbomen... Zwemmen is echt heel leuk en ik denk ook echt dat het goed voor me gaat zijn. We zwemmen bijna een uur lang heel veel baantjes en we moeten 90% van de tijd borstcrawl doen, wat na een tijdje best zwaar wordt.
Tussen de lessen door had ik wat tijd over dus heb ik super gezellig met Merel, Liam, Enzo, Mike en Mads gefacetimed. Die had ik echt al zo lang niet meer gezien en ik kan ook echt niet wachten om over 4 maanden weer lekker slap te lullen met hun!

Donderdag zag m'n dag er precies hetzelfde uit als dinsdag. Gym, college en werk. Lekker standaard.
Toen ik 's avonds thuis kwam had ik 15 minuten om te douchen en me klaar te maken, want de meiden wilden uit. Ben ik de moeilijkste natuurlijk ook niet dus ik gezellig mee uit geweest. Ik heb een soort van goal met mezelf gezet om een maand geen alcohol te drinken. Dus ik daar als een van de weinige compleet nuchtere op dat feestje mooi iedereen een beetje te bekijken. Ik ben rond half 1 lekker naar huis gegaan, want ik moest de volgende morgen weer sporten.

Iedereen mij uitlachen, want niemand neemt vrijdag klassen. Ik dit semester dus wel. 1 Les op vrijdag van een uurtje, lekker zwemmen. Dus ik lag om 11 uur in de ochtend braaf in het zwembad baantjes te trekken.
Ik moest die dag ook echt dringend boodschappen doen, want ik had echt helemaal niks meer in huis. Eigenlijk is boodschappen doen best wel leuk, lekker met je karretje door de supermarkt lopen en een beetje muziek luisteren. Totdat je bij de kassa komt en toch weer dik moet betalen omdat al het gezonde eten hier zo rete duur is.
's Avonds hebben we heel klein Lars z'n verjaardag gevierd, want die was 20 geworden. We hadden van die happy birthday helium ballonnen gekocht en een taart. We hebben er verder geen groot feest van gemaakt, maar het was wel echt super gezellig.

Zaterdag stond er om half 1 's middags een beach BBQ op de planning, maar ik had echt mega veel huiswerk te doen. Dus ik lekker op tijd opgestaan en heb ik al m'n huiswerk gemaakt. Tijdens de beach BBQ kwamen we op het idee om ons eerste echt grote huisfeest te geven. (Naja het idee was om 30 man uit te nodigen, dus niet mega groot maar wel groter dan normaal). Mari (mijn huisgenootje en vriendin) haar ouders hebben een huis in Santa Barbara, maar eigenlijk wonen ze de meeste tijd in Duitsland dus het huis stond leeg.
Samen met Mari, Lena en Angel hebben we flink inkopen gedaan en toen zijn we naar dat huis gereden. Ik wist even niet wat me overkwam... Echt een joekel van het huis recht aan het strand. 5 Slaapkamers met allemaal een eigen badkamer met regendouche en een mega grote woonkamer met een groot terras en een tuin.
Om half 8 kwamen de eerste vrienden en we hadden een zogeheten Jungle Juice gemaakt. Viel flink in de smaak, dus we moesten halverwege nog een keer terug naar de supermarkt om meer alcohol te halen. (Ja ik heb nog steeds niks gedronken). Het was echt een mega groot feest en ik denk dat op het drukste moment er wel 50 mensen waren.
Rond 1:15 in de nacht was iedereen weg en Lena, Mari, Angel en ik zijn blijven slapen. Iedereen lag vredig te slapen toen er opeens kneiter hard op de voordeur werd geramd en ik was echt megaaaa bang. Dus ik in m'n eentje door het donkere huis met een zaklampje kijken wat er aan de hand was, staat Michael (een vriend van ons) voor de deur helemaal verloren. Was hij blijkbaar op het strand in slaap gevallen en hij had echt geen idee waar iedereen was. Ik weer even aardig gedaan en hem een slaapplek aangeboden aangezien het huis toch groot genoeg was.
Toen 10 minuten nadat we het licht uit hadden gedaan hoorden we weer hele vreemde geluidjes. Staat Sofia (mijn huisgenootje) opeens voor de deur, helemaal onder het zand. Die was ook verdwaald en op het strand wakker geworden. Terwijl wij dachten dat iedereen naar huis was hahah. Dus ik maar een uber voor de twee verloren schaapjes besteld en toen zijn ze veilig naar huis gegaan.
Naja door al dit gedoe kon ik natuurlijk niet slapen, want ik was nog steeds super bang door Michael. Dus heb ik maar een uurtje gefacetimed met 2 vrienden van me.

Zondag ochtend om 7 uur (!) werd ik wakker na 3 uurtjes geslapen te hebben. Het huis was echt een grote klerezooi, dus we moesten gaan schoonmaken. Niet zonder ontbijt natuurlijk, want Lena en ik hadden boodschappen gedaan en lekker ontbijt gemaakt voor iedereen.
Na 3,5 uur schoonmaken was het huis eindelijk helemaal schoon en konden we lekker naar het strand, want het was 28 graden. We kregen echt super veel berichtjes van vrienden die ons bedankten voor het gave feest!

En nu lig ik lekker in het zonnetje met nog steeds bijna 30 graden. Vanavond lekker op tijd naar bed om wat slaap in te halen en dan morgenochtend weer zwemmen :)

Ik zat er net trouwens over te denken hoe snel te tijd hier wel niet gaat. Ik zit hier al ruim een half jaar en over 124 dagen ben ik alweer terug in het koude kikkerlandje... Nog steeds totaal geen heimwee, want ik zit hier nog steeds zo op m'n plekje! Het huis waar ik nu in woon is ook echt mega gezellig met een hele leuke groep meiden! Dus nog lekker 4 maanden genieten van alles en iedereen :)

Hopelijk is iedereen weer een beetje op de hoogte!

Hele dikke knuffel vanuit het warme Santa Barbara xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 22881

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: