Another week in het mooie SB - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu Another week in het mooie SB - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Verkamman - WaarBenJij.nu

Another week in het mooie SB

Blijf op de hoogte en volg Daphne

26 Februari 2018 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Haaaaayyy!!

Hehe, eindelijk even een rust momentje. Een hele drukke week gehad en ben net klaar met koken. Ik heb ook voor Lena gekookt want ik kan gewoon niet voor 1 persoon koken, veel te lastig.
Dus ik ben begonnen met rode aardappeltjes uit de oven, voor m'n avondeten van morgen (Want dat moet ik mee naar school nemen). En daarna heb ik ground beef met corn, mushrooms, leek, onion en bell pepper. Echt heel lekker.

Maandag was ik nog steeds vrij ivm presidents day. Ik heb voornamelijk al mijn huiswerk gemaakt en ik ben nog even naar de sportschool geweest.
's Avonds was het echt mega koud... (10 graden) Dus ik ben de property niet af geweest, ik ben gewoon gezellig naar Lars gegaan. Echt super handig dat we nu buren zijn. Toen ik thuis kwam hebben Lena en ik Germany Next Top Model gekeken.

Dinsdag begon ik met de dag met een uurtje sporten en daarna had ik school. M'n alcohol en drugs klas is nog steeds echt zo leuk! Sommige (ex) verslaafden doen dan hun verhaal, heel interessant. Mijn Spaanse klas is nog steeds echt kut. Die vrouw denkt echt dat iedereen vloeiend Spaans spreekt terwijl het een klas voor beginners is...
Daarna ben ik gewoon weer naar het werk gegaan en om 9 uur kwam ik doodop thuis.

Woensdag was ik echt heel dom bezig. Ik was dus naar de gym geweest precies voor m'n zwem klas, dus m'n benen waren helemaal verzuurd en toen moest ik nog een uur zwemmen. Volgens mij dachten de mensen op school ook dat ik gehandicapt was, want ik liep echt als een melootje.
Mijn teamgenoot Kate had gevraagd of ik die avond mee bij de jongens volleyball kwam kijken, maar ik had nog steeds zo veel huiswerk te doen. Ik moest nog 3 essays schrijven. Dus dat heb ik zo'n beetje die avond gedaan.

Donderdag was niet zo heel spectaculair. Lekker gesport en daarna weer naar school geweest en gewerkt. Toen ik thuis kwam zat Lena al helemaal excited klaar omdat we de nieuwe aflevering van Temptation Island online stond, zelfs zij is helemaal into het programma op het moment haha.

Vrijdag ben ik heel vroeg op gestaan om bij de beachvolleyball van m'n teamgenoten te gaan kijken. Het was op east beach, dus best wel een einde fietsen. De meiden speelden echt heel goed en het was leuk om iedereen weer even te zien.
Daarna ben ik doorgereden naar het zwembad om een uurtje te gaan zwemmen. Er was in de nachts iets met de waterverwarmer gebeurd dus het water was echt mega mega koud....
Na het zwemmen ben ik voor het eerst naar de World Market geweest. Ze hadden daar zelfs Nederlandse drop en stroopwafels (niet gekocht natuurlijk..) Ik was eigenlijk opzoek naar Zweedse koekjes, want het was de verjaardag van m'n Zweedse huisgenootje. Dus ik haar koekjes gekocht en natuurlijk voor m'n zelf nog even een klein potje speculoos en Nederlandse ontbijt crackers.
Overdag hebben we de verjaardag van Sofia gevierd met een hele groep leuke mensen. Tegen etenstijd ben ik met Adinda, een Nederlands meisje, lekker sushi wezen eten. Het was echt mega gezellig, heel chill om even een uur lang Nederlands te kunnen praten. Al kwamen we er wel achter dat we echt mega veel Engelse woorden door het gesprek heen gooien ;P

Zaterdag heb ik echt heel weinig gedaan. Naja weinig, wel veel maar niet echt iets interessants. Ik heb geleerd voor m'n komende tentamen en ik ging de luizenmoeder kijken. Ik zag op facebook allemaal dingen voorbij komen en ik werd toch wel een beetje nieuwsgierig.
Ik begin de laatste tijd ook heel veel naar de Nederlandse top 50 op spotify te luisteren, want ik ben zo bang dat wanneer ik terug kom en uit ga ik helemaal niks mee kan zingen hahaha.
's Avonds heb ik onze buurman even laten zien hoe je kleding moet wassen, want die kwam met een volle wasmand aanzetten en hij had geen idee hoe het werkte..
Om 9 uur 's avonds begon er een power outage wegens onderhoud ofzo. Het hele huis was donker, dus Lena en ik dachten we gaan wel naar bed gezellig kletsen want er is toch niks te doen. Nou toen begon het drama. Sofia kwam thuis van een feestje en ik stond even te kletsen met haar in de woonkamer. Toen dacht ik dat een van m'n andere huisgenoten in een hoekje stond dus ik begon te praten tegen haar, maar ze antwoordde maar niet. Sofia zei dat het niet ons huisgenootje was en toen brak de hel los. Een gast met een nonnen pak en masker rende het huis uit en verstopte zich in de tuin. Na 10 minuten durfde een van de meiden te kijken, hing die gast met z'n hoofd boven het woonkamerraam. Dus ik Lenny bellen, want ik scheet echt in m'n broek. Ondertussen hadden wij ons allemaal opgesloten in onze slaapkamer. Toen ik uit het raam keek stond hij met z'n hoofd onder het raam.. Lenny had z'n huisgenootje Marcus meegenomen en later kwam Victor ook nog want die hoorde ons schreeuwen. Die jongens vonden het natuurlijk helemaal mooi, 4 schreeuwende meiden in hun pyjama helemaal bang. Daarna hebben we hem nog 1 keer gezien en toen zijn we met z'n allen terug gegaan naar mijn slaapkamer. Sofia en Sofia durfden niet meer naar hun kamer beneden, maar na een tijdje zijn ze gaan rennen.
Naja uiteindelijk was ik zo moe dat ik gelijk in slaap ben gedonderd, maar die andere meiden hebben nog een tijdje wakker gelegen.
(Ik denk by the way dat het gewoon een van die kerels van onze property was om ons bang te maken)

En toen was het alweer zondag. In de ochtend zijn Lena en ik samen naar de sportschool geweest en daarna ben ik boodschappen wezen doen. M'n hele koelkast was leeg dus ik had echt eten nodig. Met 3 tassen naar huis gegaan.

Ik zit hier trouwens de hele tijd te klagen over hoe koud het is, want het is nog maar 15/18 graden overdag. Maar volgend weekend ga ik dus met 3 vrienden een weekend weg en daar gaat het gewoon -17 worden!!!!! My god ik heb niet eens een jas ofzo.. Maar gelukkig hebben we een hotel geboekt met een hottub en sauna :)
Maar daar meer over volgende week.

Ik zit nu lekker in de woonkamer met de meiden die hun vakantie naar Mexico aan het boeken zijn, maar daar ben ik te broke voor.

Nou jullie weer op de hoogte, mama weer blij dat ze wat te lezen heeft op d'r maandagochtend en ik weer een mooi aandenken voor m'n Amerika boek na de zomer.

Over mama gesproken, ze vond het veel te leuk in California. So guess who's gonna visit me again!!! Mam komt over 3 maandjes gezellig langs en dan gaan we samen een klein roadtripje te doen richting het zuiden van California. Echt heel tof!

Dikke kus en tot gauw xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Hallo allemaal! Ik ben Daphne en ik ben 18 jaar oud. Vanaf augustus ga ik studeren in Amerika en via deze site ga ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn activiteiten. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen! xx

Actief sinds 22 Juni 2017
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 22864

Voorgaande reizen:

20 Januari 2019 - 17 Februari 2019

Spanje 2019

04 Augustus 2017 - 01 Juni 2018

Amerika

Landen bezocht: